کد خبر: 505642
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۴۷:۲۷
| |

پس از جنجال‌های فراوان:

پیروزی «پاشینیان» در انتخابات ارمنستان تأیید شد

پس از جنجال‌های فراوان، دادگاه قانون اساسی ارمنستان، پیروزی «نیکول پاشینیان» در انتخابات پارلمانی ماه گذشته این کشور را تأیید کرد.

پیروزی «پاشینیان» در انتخابات ارمنستان تأیید شد
کد خبر: 505642
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۰۹:۴۷:۲۷

اعتمادآنلاین| در پی جنجال‌های فراوان در خصوص پیروزی «نیکول پاشینیان» در انتخابات پارلمانی ماه گذشته ارمنستان، دادگاه قانون اساسی ارمنستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی ماه ارمنستان که در آن حزب پاشینیان پیروز شد، مورد تأیید است.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری اینترفکس، حزب پاشینیان با کسب 53.91 درصد از آراء، رقیب خود «رابرت کوچاریان» رئیس‌جمهور پیشین ارمنستان را با 21.9 درصد از آراء را در انتخابات 20 ژوئن (30 خردادماه) شکست داد.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، علی رغم آن که پاشینیان نتیجه انتخابات را «انقلاب فولادی» خوانده بود اما مخالفانش مدعی شده بودند که در انتخابات تقلب شده و به نتیجه آن اعتراض کرده بودند.

ناظران بین‌المللی از سازمان‌ امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) گفته بودند که این یک انتخابات رقابتی بوده و به طور کلی به خوبی مدیریت شده بود.

حکم دادگاه قانون اساسی ارمنستان در حالی صادر شده است که پیش از این نیز در تاریخ ششم تیرماه، کمیسیون مرکزی انتخابات ارمنستان اعلام کرده بود که حزب قرارداد مدنی «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر موقت توانست با کسب 53.91 درصد آرا پیروز شود.

در انتخابات ارمنستان حدود 20 حزب سیاسی و چهار ائتلاف انتخاباتی شرکت کردند اما حزب متبوع پاشینیان و ائتلاف ارمنستان به رهبری کوچاریان رئیس‌جمهوری سابق این کشور اصلی‌ترین رقبا بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها