کد خبر: 505729
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۲:۱۰:۴۱
| |

در پی درخواست آمریکا:

هاآرتص: اسرائیل ارائه "تسهیلات اقتصادی" به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند

در پی درخواست دولت آمریکا از تل‌آویو، منابع عبری گفتند که رژیم صهیونیستی ارائه "تسهیلات اقتصادی" به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند.

هاآرتص: اسرائیل ارائه "تسهیلات اقتصادی" به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند
کد خبر: 505729
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۲:۱۰:۴۱

اعتمادآنلاین| روزنامه عبری هاآرتص نوشت که اسرائیل در حال بررسی ارائه امکانات اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور ممانعت از طریق فروپاشی آن است.

به به گزارش ایسنا، به گفته هاآرتص از جمله اقداماتی که این رژیم در حال بررسی آن است، کاهش تعهدات مالی تشکیلات خودگردان با هدف کاهش فشار اقتصادی به آن و رسیدن به ثبات است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه از گفتگوهای هادی عمرو، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور اسرائیل و فلسطین، در سفر یک هفته‌ای وی به اراضی اشغالی و فلسطین اظهار داشت: وی در این سفر نگرانی دولت آمریکا از وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطین را ابراز کرد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که عمرو از دولت اسرائیل خواسته است برای جلوگیری از فروپاشی آن با توجه به بحران مالی فعلی و ادامه اعتراضات بی سابقه علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری، تدابیری را برای حمایت نقدی از آن اتخاذ کند.

طبق نوشته هاآرتص عمرو در سفر اخیرش اوضاع تشکیلات خودگردان فلسطین را چنین توصیف کرد: "مانند یک جنگل خشک که منتظر است کسی آن را به آتش بکشد".

وی به مقامات اسرائیلی گفت: "اگر نیازهای پولی برای پرداخت حقوق‌ها در کرانه باختری تامین نشود، این می‌تواند منجر به وخامت اوضاع و در نهایت سقوط تشکیلات خودگردان شود."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها