کد خبر: 505738
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۲:۴۲:۲۰
| |

دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با نخست‌وزیر دولت نجات ملی این کشور در صنعاء دیدار و بر حمایت از یمن تا برقراری صلح عادلانه تأکید کرد.

دیدار سفیر ایران با نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن
کد خبر: 505738
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۲:۴۲:۲۰

اعتمادآنلاین| «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن روز شنبه (دیروز) با «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعاء دیدار کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار شماری از مقامات دولت نجات ملی یمن از جمله «جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر در امور امنیت و دفاع، «عبید بن ضبیع» وزیر کار و امور اجتماعی، «غازی احمد علی» وزیر آموزش فنی و حرفه‌ای و دیگر وزرا و مسئولان دولت نجات ملی یمن حضور داشتند.

بنابر گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن بار دیگر به رهبری، دولت و ملت ایران به مناسبت برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت و افزود که این امر تأثیر زیادی در سطح منطقه به ویژ محور مقاومت دارد.

بن حبتور اشاره کرد که محور مقاومت و دستآوردهای مثبت آن به نفع امت اسلامی و مسائل سرنوشت‌ساز آن است و باعث می‌شود که کشورهای سازشکار با رژیم صهیونیستی و مدعیان عربیت و اسلام به حاشیه رانده شوند.

وی تصریح کرد که همه ما در یک سنگر واحد هستیم و هدف واحد یعنی مقاومت در برابر طرح‌های آمریکا در منطقه و موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی داریم.

وی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت یمن و مقابله با تجاوزات وحشیانه علیه این کشور قدردانی کرد.

سفیر ایران در صنعاء نیز روابط تاریخی و برادرانه بین یمن و ایران را ستود و بر استمرار ایستادگی ایران در کنار ملت یمن تا برقراری صلح عادلانه و فراگیر در این کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دو محور در جهان وجود دارد؛ یکی محور مقاومت و دیگری محور سازش و مزدوری گفت: ایران و یمن شرکای اصلی در محور مقاومت هستند و پایداری اسطوره‌ای بزرگ ملت یمن به مدت هفت سال در برابر تجاوزات و محاصره، معجزه‌ای است که امت عربی و اسلامی به آن افتخار می‌کند.

ایرلو همچنین بر تداوم حمایت ایران از یمن در زمینه‌های مختلف اعم از آموزش، زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی و ارائه حمایت‌های انساندوستانه تأکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها