کد خبر: 505801
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۵۲:۵۲
| |

فراکسیون صادقون:

آمریکا در پی تعویق برگزاری انتخابات عراق است

رئیس فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق گفت که آمریکا تلاش دارد ضمن بازسازی گروهک تروریستی داعش، انتخابات پارلمانی در عراق را بار دیگر به تعویق بیاندازد.

آمریکا در پی تعویق برگزاری انتخابات عراق است
کد خبر: 505801
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۵۲:۵۲

اعتمادآنلاین| «حسن سالم» رئیس فراکسیون «صادقون» (شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق) امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا و همپیمانان داخلی‌اش در عراق توطئه جدیدی را در حال رقم زدن هستند تا ضمن تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی، کشور به سمت هرج و مرج برود.

به گزارش فارس، او نوشت: «واشنگتن برای بازگشت تروریست‌های داعش و انجام حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی ما و تحریک جامعه عراق از طریق منفجر کردن دکل‌های برق و ایجاد هرج و مرج برای تعویق انتخابات عراق و کشاندن کشور به یک تونل تاریک برنامه می‌چیند.»

انتخابات پارلمانی در عراق قرار است در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) برگزار شود. انتخاباتی که تاکنون دو بار به تعویق افتاده است. برگزاری انتخابات زودهنگام اصلی‌ترین درخواست معترضان در اکتبر 2019 بود. اعتراضاتی که موجب استعفای «عادل عبدالمهدی» شد.

«حسن سالم» در حالی آمریکا و عوامل داخلی‌اش در عراق را به تلاش برای تعویق انتخابات متهم کرده است که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق قرار است در تاریخ 26 جولای به آمریکا سفر کرده و با «جو بایدن» دیدار کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است که این سفر مسیر «شراکت استراتژیک» آمریکا و عراق را هموار می‌کند و می‌تواند همکاری دو جانبه در موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی را توسعه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها