وزیر خارجه چین:

تأسیس دولت فلسطین مستقل نباید به تأخیر بیافتد

وزیر خارجه چین با تأکید بر لزوم تأسیس هرچه سریعتر دولت مستقل فلسطینی بر مبنای راهکار دو دولتی، طرحی چهاربندی را برای حل مناقشات بر سر فلسطین ارائه کرد.

تأسیس دولت فلسطین مستقل نباید به تأخیر بیافتد
کد خبر: 505909
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۰۹:۱۶:۲۱

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه چین شامگاه یکشنبه بر حمایت پکن از راهکار دو دولتی برای پایان‌دادن به مناقشات فلسطین-رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش فارس، وانگ طی دیدار با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب، گفت راهکار دولتی، تنها راه‌حل برای حل مشکل فلسطین است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.جی.تی.اِن»، وی که به شهر العلمین در مصر سفر کرده، در این‌باره توضیح داد: «تأسیس یک دولت فلسطینی مستقل نباید تا مدت نامعلومی به تأخیر بیافتد و نباید حقوق مشروع مردم عرب را نادیده گرفت».

وزیر خارجه چین با ارائه طرح چهاربندی این کشور برای حل مناقشات فلسطین-رژیم صهیونیستی، توضیح داد: «تشکیلات خودگردان فلسطین باید به‌عنوان بدنه حکومتی در میدان، اختیار و قدرت پیدا کند که شامل حوزه‌های امنیتی و مالی نیز می‌شود».

وانگ همچنین از گروه‌های فلسطینی خواست که اتحاد خود را تقویت کرده و برای حل مشکلات به اجماع نظر کلی برسند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین از مقام‌های فلسطینی و اسرائیلی خواست که مذاکرات سازش را بر مبنای راهکار دو دولتی از سر بگیرند و اعلام آمادگی کرد که پکن می‌تواند میزبان این جلسات گفت‌وگو برای رسیدن به راهکاری فراگیر و طولانی‌مدت باشد.

پیش از این نیز، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی خواست که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری پایان دهد و گفت‌و‌گوهای صلح را از سر بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها