مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:

رشد 350 درصدی صادرات به کشورهای آفریقایی در بهار امسال

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در فصل بهار سال جاری صادرات ایران به کشورهای آفریقایی حدود 834 هزار و 381 تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته از نظر وزن 144 درصد و ارزش‌ 350 درصد رشد داشته است.

رشد 350 درصدی صادرات به کشورهای آفریقایی در بهار امسال
کد خبر: 505924
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۰۹:۵۷:۰۳

اعتمادآنلاین| «فرزاد پیلتن» اظهار داشت: در این مدت کشورهای غنا با 151 میلیون دلار، الجزایر با 58 میلیون دلار، آفریقای جنوبی با 32 میلیون دلار، تانزانیا با 25 میلیون دلار و نیجریه با 18 میلیون دلار در ردیف‌های اول تا پنجم طرف‌های صادراتی ایران در میان کشورهای آفریقایی قرار داشته‌اند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، وی افزود: سودان با کمتر از 17 میلیون دلار، کنیا با بیشتر از 14.5 میلیون دلار، ساحل عاج با 12 میلیون دلار، سومالی با چهار میلیون دلار و مصر با حدود یک میلیون و 500 هزار دلار در ردیف ششم تا دهم طرف‌های صادراتی ایران در میان کشورهای قاره آفریقا بوده‌اند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی خاطرنشان کرد: کشور غنا با برخورداری از سهم 44 درصدی صادرات ایران به قاره آفریقا طی سه ماه نخست سال جاری در ردیف دهم طرف‌های صادراتی ایران به جهان قرار داشته است.

پیلتن تصریح کرد: همچنین الجزایر با 17 درصد، آفریقای جنوبی با 10 درصد و تانزانیا و نیجریه با 5 درصد بعد از غنا بیشترین سهم از صادرات ایران به کشورهای آفریقایی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات ایران در سه ماهه نخست سال جاری به کشورهای الجزایر با 20 هزار 641 درصد، نیجریه با هشت هزار و 818 درصد، ساحل عاج با یک هزار و 750 درصد، تانزانیا با 580 درصد، آفریقای جنوبی با 456 درصد و غنا با 370 درصد بیشترین رشد را داشته است.

به گفته پیلتن، کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و برقراری مجدد ارتباطات و رویدادهای تجاری میان طرف‌های ایرانی و آفریقایی از جمله مهمترین دلایل افزایش صادرات کشورمان به قاره آفریقا طی این مدت محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، تجارت خارجی غیرنفتی در فصل بهار به 38 میلیون و 379 هزار تن کالا به ارزش 20 میلیارد و 902 میلیون دلار رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها