حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

در عالم سیاست، ما فرد فراجناحی نداریم / اصولگراها اجازه استفاده از نیروهای اصلاح‌طلبی را به رئیسی نمی‌دهند / توقعی از رئیسی نمی‌رود که بخواهد مفهوم فراجناحی را پیاده کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در عالم سیاست، ما فردی مستقل و فراجناحی نداریم، بلکه عملا سیاست به معنای رقابت سازمان های سیاسی و بلوک‌های ائتلافی است که در برابر یکدیگر قد علم کرده و برنامه و چشم اندازهای خود را به مردم ارائه می‌کنند تا مردم هم براساس آن به نامزدهای خود رای دهند.

در عالم سیاست، ما فرد فراجناحی نداریم / اصولگراها اجازه استفاده از نیروهای اصلاح‌طلبی را به رئیسی نمی‌دهند / توقعی از رئیسی نمی‌رود که بخواهد مفهوم فراجناحی را پیاده کند
کد خبر: 505936
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره دولت فراجناحی سیزدهم بیان کرد: من از اساس با این موضوع که فردی ادعای تشکیل دولت فراجناحی و مستقل بودن بدهد مخالف هستم؛ زیرا معتقدم که این عبارات بیش از هرچیز مردم فریبانه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: در عالم سیاست، ما فردی مستقل و فراجناحی نداریم، بلکه عملا سیاست به معنای رقابت سازمان های سیاسی و بلوک‌های ائتلافی است که در برابر یکدیگر قد علم کرده و برنامه و چشم اندازهای خود را به مردم ارائه می‌کنند تا مردم هم براساس آن به نامزدهای خود رای دهند. البته در سیستم‌های دموکراتیک رای دادن یک فرآیند آزاد و منصفانه و رقابتی را طی می‌کند به این معنا که همه امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی برای همه اعضا یکسان است.

نقاشی افزود: بعد از انتخابات هم طبعا مردم، رسانه ها، احزاب و نهادهای مدنی جریان مقابل تا چهارسال آینده دولت بعد به نقد و نظر خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین اساس واژه فراجناحی ربطی به مفاهیمی همچون جمهوریت و مفاهیم مدرن این چنینی ندارد.

فعال سیاسی تشریح کرد: در یک جامعه سیاسی که جمهوری خطاب می شود واژگان مستقل و فراجناحی معنا نداشته و از همین رو نیز توقعی از آقای رئیسی نمی‌رود که بخواهد مفهوم فراجناحی را پیاده کند و از تمام شخصیت های جریان های مختلف در درون کابینه خود استفاده کند و سیاست هایی را که وعده داده را اجرا کند؛ بلکه باید بتواند با افرادی که به این برنامه ها باور دارند کار کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درپایان خاطرنشان کرد: معتقدم که در نهایت نه خود آقای رئیسی به این وعده عمل خواهد کرد و نه تیم همراه او این اجازه را می دهند که از نیروهای رقیب یا اصلاح طلبان فردی در کابینه او قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها