فراخوان تظاهرات علیه دولت عربستان در روز عرفه؛ عکس سران سعودی سوزانده شد

معارضان سعودی که این روزها از انتشار تصاویر خانه خلوت خدا در کنار کلوپ‌های شبانه شلوغ در عربستان ناراحت هستند، خواستار برگزاری اعتراضات گسترده در روز عرفه شدند و عکس سران این کشو را آتش زدند.

فراخوان تظاهرات علیه دولت عربستان در روز عرفه؛ عکس سران سعودی سوزانده شد
کد خبر: 505968
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۲۰:۱۷

اعتمادآنلاین| دعوت‌های مردمی برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز عرفه در عربستان سعودی رو به افزایش است.

به گزارش فارس، در همین ارتباط، وبگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» گزارش کرد، سعودی‌ها دیوارنگاره «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور و ولی‌عهد آن «محمد بن سلمان» را تخریب کردند.

دعوت‌کنندگان به این تظاهرات مردمی، آزادی تمام بازداشت‌شدگان سیاسی و پایان ظلم به شهروندان این کشور را از جمله اهداف آن خوانده‌اند.

از جمله گروه‌های معارض سعودی که برای برگزاری این تظاهرات در روز عرفه بیانیه داده «المبادره الوطنیه للتغییر» [ابتکار ملی برای تغییر] است. در این بیانیه به بازیچه گرفته شدن دین توسط سران سعودی و بازداشت‌های گسترده در این کشور اشاره شده است.

وکاله‌ الصحافه الیمنیه در ادامه گزارش خود اعلام کرد، تظاهرات‌کنندگان خواستار توقف برنامه‌های محمد بن سلمان هستند که به گفته آنان دنبال به بازی گرفتن دین و نابودی هویت جامعه است.

بر اساس این گزارش، دیگر اهداف تظاهرات مذکور به این شرح است: توقف پیگردهای امنیتی و سرکوب معارضان و شهروندان، اعمال فشار بر نظام سعودی برای بهبود معیشت، لغو مالیات‌های حکومتی و بازگرداندن خدمات سابق به شهروندان.

معارضان سعودی با هشتگ‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از جمله «اسقاط النظام السعودی» و «#احتجاج_یوم_عرفه» [اعتراض روز عرفه] به شرکت در این اعتراض‌ها فراخوانده‌اند.

یک حساب کاربری در توییتر به نام «د. محمد الدوسری» ویدئویی از تعدادی از نظامیان ارتش سعودی در مرزهای جنوبی این کشور (بدون نمایش چهره) منتشر کرده که در حال سوزاندن و لگدمال کردن تصاویر شاه سعودی و پسرش هستند.

حساب کاربری دیگری به نام «الرأی الاخر» نیز ویدئویی از سوزاندن تصاویر ولی‌عهد سعودی همراه با شعار ساقط کردن نظام سعودی منتشر کرده است.

این روزها انتشار تصاویر خانه خلوت خدا در کنار کلوپ‌های شبانه شلوغ در عربستان بسیاری از جمله معارضان سعودی را ناراحت کرده است.

همزمان کاربران شبکه‌های اجتماعی از استقرار گشتی‌های گسترده در مکه از بیم اعتراضات در روز عرفه خبر دادند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی پیش‌تر اعلام کرد: مناسک حج سال 1442 هجری قمری ( 2021) فقط با حضور 60 هزار از شهروندان و افراد مقیم در این کشور برگزار خواهد شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها