کد خبر: 506014
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۷:۵۷
| |

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا:

اصلاح‌طلبان حق دارند دولت در سایه تشکیل دهند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: آقای رئیسی بداند که اگر از اصلاح‌طلبان استفاده نکند، آنها حق دارند که دولت سایه تکیل دهند و تمام اقدامات دولت را رصد کنند و منتقد دولت باشند؛ همان کاری که اصولگرایان با دولت آقای روحانی کردند

اصلاح‌طلبان حق دارند دولت در سایه تشکیل دهند
کد خبر: 506014
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۲:۳۷:۵۷

اعتمادآنلاین| متعاقب انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری در سال‌های 1398 و 1400 می‌توان گفت که حاکمیت سیاسی مشخصا در دو قوه مقننه و مجریه در اختیار نیروهای اصولگراست و این موضوع می‌تواند پرسش‌هایی مهم را به وجود آورد؛ اینکه آیا بعد از این دیگر شاهد حضور نیروهایی با صفت اصلاح‌طلبی در عالم سیاست نخواهیم بود؟ آیا اصولگرایان با در اختیارگرفتن دولت و مجلس به هماهنگی کامل می‌رسند یا آنکه ممکن است در غیاب اصلاح‌طلبان، اصولگرایان منتقد اصولگرایان شوند؟ و در نهایت آنکه ممکن است دی پی چنین شرایطی شاهد ظهور یک جریان سومی باشیم؟

به گزارش نامه نیوز، منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره شرایط تازه‌ای که سیاست ایران تجربه می‌کند گفت: «من به صحبت‌های اخیر آقای رئیسی دلخوش کرده‌ام. او گفته است که مستقل آمده‌ام و جناح اصولگرایان نیستم. با این جمله می‌توان انتظار داشت که بعد از این همه‌چیز سیاسی نشود. ما دولت را برای اجرای امور مردم می‌خواهیم و گرچه می‌شود هر دولتی گرایش سیاسی خاصی داشته باشد اما ما وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت راه و... می‌خواهیم نه وزارتخانه‌هایی برای پیشبرد اهداف سیاسی یک جناح خاص. باید توسعه ایجاد شود، راه درست شود، ارتباط با دنیا ساماندهی شود. مردم ایران رفتارهای حرفه‌ای از دولت می‌خواهند».

او ادامه داد: «دیگر اصولگرایان بهانه‌ای ندارند و حالا که همه قوا را در اختیار دارند باید کار کنند. دیگر همه‌چیز یکدست شده است و برای ما قابل قبول نیست که بعد از این دو وزارتخانه از پس تنظیم مرغ و تخم مرغ در بازار برنیایند. مردم کارامدی می‌خواهند؛ رفع مشکلات را می‌خواهند و نمی‌پذیرند که حالا چهارسال گفته شود همه مشکلات ناشی از عملکرد دولت قبل بوده است».

این فعال سیاسی سطح انتظارات عمومی را چنین توصیف کرد: «اصولگرایان سطح انتظار ما را بسیار بالا برده‌اند و حالا که دیگر بهانه‌ای ندارند باید تمام مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را حل کنند. در سیاست خارجه هم یک تصمیم بگیرند خواه آن تصمیم آتش‌زدن برجام باشد یا اجرای آن اما اگر اجرا کردند بگویند که دست قبلی‌ها درد نکند. انتظارها خیلی بالا رفته است. دیگر تک‌روی و ناکارامدی پذیرفته نیست. حالا سیستم اجرایی و تقینینی هماهنگ با یکدیگر هستند و باید کار کنند که اگر کار کنند ما هم دعایشان می‌کنیم».

او درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان را باید حذف شده از سیاست تلقی کنیم، اظهار کرد: «من اگر جای آقای رئیسی بودم از همه ظرفیت‌ها در دولت استفاده می‌کردم؛ حتی از ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان ولی آقای رئیسی بداند که اگر از اصلاح‌طلبان استفاده نکند، آنها حق دارند که دولت سایه تکیل دهند و تمام اقدامات دولت را رصد کنند و منتقد دولت باشند؛ همان کاری که اصولگرایان با دولت آقای روحانی کردند».

حقیقت‌پور در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در مقام عمل تشکیل یک دولت فراجناحی میسر است یا خیر، گفت: «باید صبر کنیم و ببینیم که لیست کابینه به چه شکل بسته می‌شود. همه چیز به کابینه بستگی دارد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها