کد خبر: 506087
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

سارا شیربیگی، بازیکن تیم‌ملی فوتسال زنان ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جو خوبی در تیم فوتسال هیات فوتبال خراسان رضوی حاکم است/ شهناز یاری مربی بااخلاق و درجه‌یکی است/ پرسپولیسی هستم/ تمام بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنم

سارا شیربیگی، بازیکن تیم‌ملی فوتسال زنان ایران، می‌گوید فوتسال حرفه‌ای را از شهناز یاری آموخته و او را به عنوان یک مربی بااخلاق و فنی خیلی قبول دارد.

جو خوبی در تیم فوتسال هیات فوتبال خراسان رضوی حاکم است/ شهناز یاری مربی بااخلاق و درجه‌یکی است/ پرسپولیسی هستم/ تمام بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنم
کد خبر: 506087
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز - سارا شیربیگی، بازیکن تیم‌ملی فوتسال زنان ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در پاسخ به این سوال که چه شد فوتسال را انتخاب کرد و آن را ادامه داد گفت: از دوران کودکی ورزش‌های مختلفی را امتحان کردم، حتی به تیم‌ملی راگبی هم دعوت شدم. کلاً خیلی ورزش کردن را دوست داشتم و فعالیت بدنی‌ام خیلی زیاد بود. اما علاقه شدیدم به فوتسال و حضور تعداد زیادی از دوستانم در تیم فوتسال شهرمان در نهایت باعث شد تا من این ورزش را انتخاب کنم و آن را تا امروز ادامه دهم.

او در مورد شرایط تمرینی تیم فوتسال زنان هیات فوتبال خراسان رضوی توضیح داد: در حال حاضر لیگ مدتی است که تمام شده ولی جو تمرینات و در کل فضای تیم هیات فوتبال خراسان رضوی عالی است. تمامی نفرات تیم درست مانند یک خانواده تیمی درجه‌یک و حرفه‌ای تشکیل داده‌اند. گرچه طی 2 سال گذشته حضور من در این تیم همیشه با آسیب‌دیدگی و درد همراه بوده ولی به طور کلی همه چیز در تیم ما در بهترین حالت ممکن قرار دارد و تمامی بازیکنان از تمرکز بالا و آرامش خوبی برخوردار هستند.

بازیکن هیات فوتبال استان خراسان در مورد آسیب‌دیدگی اخیرش از ناحیه مینیسک زانو که او را مجبور به عمل جراحی کرد ولی با وجود این باز هم توانست برای ششمین بار عنوان خانم گلی لیگ برتر فوتسال زنان را به دست آورد گفت: متاسفانه پارسال اواسط نیم‌فصل دوم دچار آسیب‌دیدگی شدم. آن زمان به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های تیم‌مان مدام عقب می‌افتاد و تکلیف‌مان اصلاً مشخص نبود، اما من تا آخر به بازی‌ کردنم ادامه دادم و علاوه بر کسب عنوان سومی از سوی تیم در لیگ، عنوان بهترین گلزن و ارزشمندترین بازیکن لیگ را نیز از آن خود کردم. گرچه هفت هفته پایانی مسابقات را با آسیب‌دیدگی، درد و سختی زیاد پشت سر گذاشتم ولی با وجود کم بازی کردن موفق شدم به این عناوین مهم دست پیدا کنم. اما بعد از آن نمی‌دانم که جراحی‌ام موفقیت‌آمیز نبود یا دوره بازتوانی‌ام را عالی پشت سر نگذاشتم؟ چون آن آسیب در زانویم باقی ماند در نهایت مجبور شدم دوباره پایم را عمل کنم. به این صورت که آسیب‌دیدگی امسالم به مراتب خیلی بیشتر از سال گذشته شد و زانویم کاملاً ضعیف شده بود. با این حال دوباره ادامه دادم و بعد از آخرین بازی بالافاصله دوباره زانویم را به تیغ جراحان سپردم.

او ادامه داد: در خصوص خانم گلی لیگ فوتسال هم اگر بخواهم صحبت کنم باید بگویم که رشته ورزشی من یک رشته گروهی است نه انفرادی. پس نمی‌توانم زمانی که موفقیتی را کسب می‌کنم بگویم فقط به خاطر تلاش و پشتکار خودم بوده است. به نظرم کل هم‌تیمی‌هایم عالی بودند و همگی خوب کار کردند که من هم توانستم ضربه آخر را بزنم، توپ‌ها را وارد دروازه کنم و عنوان خانم گلی را به دست آوردم. دوست دارم همین‌جا از تمامی آنها تشکر و قدردانی کنم.

شیربیگی در واکنش به اینکه توانسته در سال 2018 با 9 گل عنوان خانم گل مسابقات قهرمانی فوتسال زنان آسیا را به دست آورد و همیشه جزو بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار تیم‌ملی فوتسال زنان باشد گفت: پیشتر هم گفتم که اگر یک عنوان فردی برای ورزشکاری در یک ورزش گروهی به دست می‌آید، حاصل تلاش و زحمات تمام اعضای گروه و بازیکنان آن تیم است. چه در آسیا و چه در ایران، من هم‌بازی‌های فوق‌العا‌ده‌ای به لحاظ اخلاقی و تکنیکی داشتم که توانستم ضمن داشتن تمرکز بالا در هر بازی گلزنی کنم. کلاً ورزشکاری هستم که در هر شرایطی چه کرونا باشد و چه آسیب‌دیدگی داشته باشم دوست دارم بدن و ذهنم را در حالت مسابقه نگه دارم، صد درصد خودم را در هر بازی به نمایش بگذارم و گره هر بازی را با گل‌ زدن باز کنم.

او در مورد همکاری با شهناز یاری سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان توضیح داد: از زمان آمدنم به لیگ برتر با خانم یاری همراه بودم و فوتسال حرفه‌ای را از ایشان یاد گرفتم. خانم یاری مربی بزرگ و بادانشی هستند و من را در مسیر پیشرفت قرار دادند. به همین دلیل تا همیشه ممنون و قدردان زحمت‌شان هستم. جدا از این، همکاری با ایشان بسیار فوق‌العاده است چراکه از لحاظ فنی و اخلاقی خیلی قبول‌شان دارم و واقعاً درجه یک هستند.

بازیکن تیم‌ملی فوتسال بانوان در مورد اینکه توانسته در لیگ برتر سال 1393 با زدن 67 گل بدون رقیب عنوان خانم گلی لیگ برتر و همین‌طور خانم گلی لیگ سال 1395-1394 را به دست آورد اظهار داشت: از سال 93 یعنی 6 بار تاکنون من به عنوان خانم گل لیگ انتخاب شده‌ام. فقط در سال 97 که در آسیا موفق به کسب این عنوان شدم در ایران خانم گلی را از دست دادم وگرنه به غیر از آن از سال 93 تا به امروز مدام این عنوان را کسب کرده‌ام. البته آن سال تمام تمرکزم روی کسب عنوان خانم گلی آسیا بود. دوست داشتم در سطح بین‌المللی به این مهم دست پیدا کنم که خوشبختانه محقق هم شد و خدا را از بابت آن بسیار شاکر هستم.

شیربیگی در مورد اینکه در سال 2019 یکی از 10 نامزد نهایی کسب عنوان برترین فوتسالیست زن جهان لقب گرفت توضیح داد: سال 2019 ما در آسیا قهرمان شدیم. درست همان سال من هم در ایران و هم در آسیا عنوان بهترین گلزن و ارزشمندترین بازیکن را به دست آوردم. قطعاً از سختی‌هایی که برای یک خانم ورزشکار وجود دارد آگاه هستید. چه در لیگ برتر و چه در سطح ملی ما سال 2019 یک دوره خیلی سخت و پرفشار را پشت‌ سر گذاشتیم. ولی آن زمان همه چیز بهتر از حالا بود چون به دلیل حضور در بازی‌های آسیایی رسیدگی‌ به ما خیلی بهتر از قبل بود. اما در هر صورت به دلیل محدودیت‌هایی که برای زنان در ایران وجود دارد کار کردن یا شاید پیدا کردن جا و امکانات لازم برای یک تمرین عادی نیز به سختی فراهم شود. تنها چیزی که می‌تواند به یک ورزشکار زن کمک کند عشق و علاقه او به هدف و کارش است. تا در هر شرایطی خودش را با وضعیت موجود وفق دهد و به اهدافش فکر کند.

او در آخر در پاسخ این سوال که آیا فوتبال آقایان را دنبال می‌کند و طرفدار استقلال است یا پرسپولیس گفت: بله، دنبال می‌کنم. من یک پرسپولیسی هستم. تمام بازی‌های این تیم را بادقت دنبال می‌کنم ولی بازیکن خاصی مدنظرم نیست که بخواهم از او نام ببرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها