شهریار حیدری، نماینده مجلس:

موضوع تبادل زندانیان ارتباطی به اصل برجام ندارد

یک نماینده مجلس گفت: بحث تبادل زندانیان موضوعی نیست که ارتباط ساختاری با برجام داشته باشد البته ایران با حسن نیت با این موضوع برخورد کرده است اما آمریکا باید بداند اگر موضوع طلبکاری مطالبه باشد جمهوری اسلامی ایران به واسطه عملکرد  آمریکا در 40 سال اخیر مطالبات بیشتری از آمریکا دارد.

موضوع تبادل زندانیان ارتباطی به اصل برجام ندارد
کد خبر: 506091
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۶:۳۹:۰۴

اعتمادآنلاین| شهریار حیدری اظهار داشت: آمریکا همواره در سیاست خارجی خود بی‌ثبات بوده و مثال این موضوع خروج ناگهانی و یکجانبه از برجام است در شرایطی از سوی این کشور انجام شد که سالها کشورهای مختلف دنیا برای آن تلاش کردند.

به گزارش خانه ملت، وی افزود: مسائلی که امروز به روند مذاکرات اضافه شده نظیر مسائل دفاعی و ادعاهای حقوق بشری باعث کندی روند تصمیم گیری شده است در حالی که جمهوری اسلامی ایران هرگز برجام را به حاشیه نبرده و عملکرد شفافی در مقابل این توافق داشته است، برجام یک توافق بین المللی است اما آمریکا با عملکرد خود و با اضافه کردن موضوعات حاشیه ای به آن بارها نشان داده که نمی خواهد نتیجه ای از آن حاصل شود.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: بحث تبادل زندانیان موضوعی نیست که ارتباط ساختاری با برجام داشته باشد البته ایران با حسن نیت با این موضوع برخورد کرده است اما آمریکا باید بداند اگر موضوع طلبکاری مطالبه باشد جمهوری اسلامی ایران به واسطه عملکرد آمریکا در 40 سال اخیر مطالبات بیشتری از آمریکا دارد.

حیدری تصریح کرد:حمله به هواپیمای مسافری،حمایت از گروههای تروریستی و تلاش علیه منافع کشورمان در مجامع بین المللی تنها بخشی از جنایات آمریکا علیه ایران است که اگر قرار به بهانه جویی و طلب کاری باشد باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

روز گذشته عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد کشورمان در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد تبادل زندانیان گفت:آمریکا و انگلیس باید این نکته را درک کنند که تبادل زندانیان را با برجام را متوقف کنند. آنها تبادل زندانیان را گروگان اهداف سیاسی قرار داده اند و باعث از دست دادن هم تبادل و هم توافق می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها