بلینکن چین را متهم به عملیات جاسوسی کرد!

وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی تکراری چین را متهم به انجام عملیات جاسوسی کرد.

بلینکن چین را متهم به عملیات جاسوسی کرد!
کد خبر: 506095
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد افراد وابسته به دستگاه امنیتی چین از خلاء‌های ماکروسافت استفاده کرده و جاسوسی می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعا‌هایی تکراری چین را متهم به انجام عملیات جاسوسی کرد.

بلینکن با اتهام زنی مجدد به چین مدعی شد: اشخاص وابسته به وزارت امنیت دولتی چین مسئول عملیات جاسوسی هستند، آن‌ها از آسیب پذیری‌های ماکروسافت سوءاستفاده می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا در خصوص این موضوع اعلام کرد که این وزارتخانه 3 نفر از ماموران وزارت امنیت دولتی چین را به عنوان متهم اصلی این پرونده معرفی خواهد کرد.

آمریکا درحالی چین را متهم به جاسوسی می‌کند که ماه گذشته منابع اروپایی افشا کردند آمریکا از مقامات اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کرده است.

رسانه اروپایی یورونیوز نیز در گزارشی با عنوان «دانمارک چگونه به لانه جاسوسی و شنود سایبری آمریکا در اروپا تبدیل شد؟» نوشت که بر اساس یک تحقیق رسانه‌ای که روز یکشنبه 30 مه منتشر شد دانمارک به یک سازمان اطلاعاتی کشوری در ایالات متحده برای جاسوسی از رهبران اروپایی کمک کرده و به محل اصلی شنود و جمع‌آوری اطلاعات اروپایی به نفع سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها