عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی:

تأمین 434 هزار تن روغن خوراکی کشور،با پهلوگیری 90 کشتی تانکر در مجتمع بندری کاسپین/ رشد 35 درصدی تخلیه روغن در مجتمع بندری کاسپین در چهارماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال 1399

امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 35 درصدی تخلیه روغن خوراکی خام با تخلیه بیش از 88 هزار تن روغن در مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از دی ماه سال 97 که نخستین محموله روغن خوراکی وارد مجتمع بندری کاسپین شد تاکنون 90 فروند کشتی تانکر، 434 هزار تن روغن خوراکی جهت مصرف در کارخانه های تولید روغن خوراکی کشوروارد شده است.

تأمین 434 هزار تن روغن خوراکی کشور،با پهلوگیری 90 کشتی تانکر در مجتمع بندری کاسپین/ رشد 35 درصدی تخلیه روغن در مجتمع بندری کاسپین در چهارماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال 1399
کد خبر: 506160
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۰۹:۱۱:۵۱

اعتمادآنلاین| امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 35 درصدی تخلیه روغن خوراکی خام با تخلیه بیش از 88 هزار تن روغن در مجتمع بندری کاسپین از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از دی ماه سال 97 که نخستین محموله روغن خوراکی وارد مجتمع بندری کاسپین شد تاکنون 90 فروند کشتی تانکر، 434 هزار تن روغن خوراکی جهت مصرف در کارخانه های تولید روغن خوراکی کشوروارد شده است.


امین افقی با بیان اینکه در سال گذشته بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی 18 درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور را به خود اختصاص داده اند اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 19 فروند کشتی تانکر، 88 هزار تن روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه کرده اند که آمارها بیانگر رشد 35 درصدی تخلیه روغن در این مجتمع بندری نسبت به مدت مشابه در سال 99 است.در همین مدت در مجتمع بندری انزلی نیز حدود 30 هزار تن روغن از کشور روسیه وارد گردیده است.


وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی برتخلیه یک میلیون و 184 هزار تن روغن در بنادر کل کشوردر سال گذشته افزود: بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانودری، سال گذشته 191 هزار تن روغن در بندرکاسپین و 23 هزار تن روغن در بندرانزلی تخلیه شده بود که بر این اساس، بنادر منطقه آزاد انزلی 18 درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور را به خود اختصاص داده اند.


عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه ازاد انزلی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد انزلی با عنایت به نیاز کشور به روغن خوراکی و نیاز 90 درصدی واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه، جهت فرآوری،تصفیه و بسته بندی، سازمان منطقه آزاد انزلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به ساخت و افزایش ظرفیت مخازن فله مایع در مجتمع بندری کاسپین نموده است.


مهندس افقی تاکید کرد: افزایش ظرفیت مخازن روغن،بازاریابی و جذب کالا در مجتمع بندری کاسپین و سرعت بالای تخلیه روغن نسبت به سایر بنادر خزر،موجب شده تا میزان جذب کالا و به تبع آن تخلیه روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین افزایش یابد.


وی یادآور شد: بر اساس آمار های موجود 13 هزار تن روغن در سال 97 در بندرکاسپین تخلیه شده بود که این آمار در سال 98 به عدد 141 هزار تن رسید و به 191 هزار تن در سال 99 افزایش یافت.
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجتمع بندری کاسپین حدود 65 هزار متر مکعب ظرفیت مخازن فله مایع دارد که هم اکنون روغن های موجود در آن مخازن در حال طی فرایندهای اداری و آزمایشات جهت ترخیص از بندر می باشد.


دبیر کارگروه توسعه مبادلات تجاری کریدور شمال-جنوب و اوراسیا منطقه آزاد انزلی با اشاره به استمرار ترخیص و ارسال روغن به واحدهای تولیدی کشور از مبدا بندرکاسپین تصریح کرد: با توجه به مزیت های اتحادیه اوراسیا ، روغن های تخلیه شده درمجتمع بندری کاسپین از کشور روسیه وارد شده و تجار و همچنین واحدهای تولیدی با استفاده از مزایای مناطق آزاد ، محصولی با هزینه تمام شده کمتری تولید و روانه بازارهای می کنند.


مهندس افقی گفت: علاوه بر مزیت های قانونی مناطق آزاد و اوراسیا در کاهش هزینه های واردات روغن خام خوراکی بعنوان ماده اولیه واحدهای تولیدی کشور،نزدیکی مخازن به اسکله دلفین باعث افزایش سرعت تخلیه کشتی های تانکر حامل روغن در این بندر شده است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها