مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خبر داد:

تعطیلی تمامی طرح‌های ساحلی و گردشگری استان

سیامک حیدری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به تعطیلی‌های پایان هفته و قرمزبودن استان گفت: در حال حاضر تمامی طرح‌های ساحلی و گردشگری استان تعطیل است.

تعطیلی تمامی طرح‌های ساحلی و گردشگری استان
کد خبر: 506167
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۰۹:۲۵:۰۵

اعتمادآنلاین| سیامک حیدری مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به تعطیلی‌های پایان هفته و قرمزبودن استان گفت: در حال حاضر تمامی طرح‌های ساحلی و گردشگری استان تعطیل است.

سیامک حیدری افزود: از زمان قرمز بودن چندین شهر استان با توجه به رنگبندی های کرونایی، طرح های سالم سازی دریا تعطیل شده اند؛ ضمن اینکه گشت هایی نیز برقرار هستند تا مراقب باشند، ازدحام و شناکردن در خارج از طرح ها وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به 300 نقطه خطر آفرین در سواحل استان و استقرار ناجیان غریق در این مناطق اظهار داشت: البته درعین حالی که از حضور در سواحل و شنا کردن ممانعت می شود اما ناجیان غریق در این نقاط برای بروز مشکلات احتمالی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونای دلتا که خطرناک تر از نوع های قبل است تمامی نقاط ساحلی و گردشگری که امکان تجمع درآنها وجود دارد، طی این تعطیلات بسته است.

حیدری برای تردد در راهها نیز گفت: بر همین اساس محدودیت های ترددی نیز در این تعطیلات با شدت بیشتری اعمال می شود و اگر خودروهایی با تذکر لسانی قصد بازگشت نداشته باشند علاوه بر جریمه یک میلیون تومانی از ورود آنان به استان ممانعت می شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی گیلان با اشاره به وضعیت شکننده استان از نظر رنگبندی کرونایی و احتمال شیوع این ویروس خاطر نشان کرد: برای تفرجگاهها، سواحل و نقاطی که به ساحل راه دارد در این تعطیلات محدودیت اعمال شده است.

وی از مردم خواست: کرونا را جدی بگیرند و از دورهمی ها، تجمع در خانه و یا مکان های گردشگر پذیر بپرهیزند، ضمن اینکه حتما موضوعات مربوط به عید قربان و نذورات را از لحاظ انجام بهداشتی آن مد نظر داشته باشند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب گیلان دارای بیش از 270 کیلومتر نوار ساحلی است. هر ساله افزون بر 30 میلیون گردشگر به گیلان سفر می کردند که امسال از زمان شیوع کرونا این استان نوروز پذیرای مهمانان نوروزی نبود.

گیلان از نخستین استان های درگیر در جریان شیوع کرونا در کشور بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها