کد خبر: 506188
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۰:۱۹:۵۷
| |

نمره منفی برای ژاپنی‌ها/ ضعف در تدارکات، شیوع کرونا در ناریتا

ژاپنی‌ها که در بدو ورود کاروان‌های ورزشی به توکیو با مشکل وسایل نقلیه مواجه هستند چگونه قادر خواهند بود که در اوج مسابقات ورزشکاران را به موقع به سالن‌های مختلف برای مسابقه برسانند؟

نمره منفی برای ژاپنی‌ها/ ضعف در تدارکات، شیوع کرونا در ناریتا
کد خبر: 506188
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۰:۱۹:۵۷

اعتمادآنلاین| آن روزی که در سالن هیگاشی هیروشیما در خلال بازی‌های آسیایی 1994، ژاپنی‌ها اتوبوس حامل کشتی‌گیران ما را دیر به سالن آوردند، محمدرضا طالقانی را تا آستانه سکته پیش بردند، زیرا طلایی‌ترین کشتی‌گیر ما آقای رسول خادم چیزی نمانده بود که نتواند بر روی تشک حاضر شود، اعتراض ما به ژاپنی‌ها تا جایی پیش رفت که هیات رئیسه فیلا تاخیر را موجه دانست و ‌خطر بزرگی از بیخ گوش کشتی ایران گذشت.

به گزارش ایسنا، در آن روز شوزو ساساهارا رئیس فدراسیون کشتی ژاپن و نائب رئیس فدراسیون جهانی که خود قهرمان المپیک بود از همه‌ ما عذرخواهی کرد و چهره‌ی غم‌زده‌ی محمدرضا طالقانی حکایت از احساس مسئولیت او بود.

اعتراض ایرانی‌ها به شیوه‌ی ضعیف ژاپنی‌ها در برگزاری مسابقات، میلان ارسگان رئیس وقت فیلا را بر آن داشت که به مسئولین برگزاری مسابقات اعتراض کند و قضیه با عذرخواهی ساساهارا خاتمه یافت. حالا بعد از 27 سال از آن ماجرا در خلال مسابقات المپیک 2020 ژاپن وضعیت بدتر شده است، خبرها از ژاپن در چند بُعد ناامید کننده و نگران‌کننده‌ است.

ژاپنی‌ها که در نظم در جهان شهرتی وصف ناشدنی‌ دارند در میادین بزرگ در برگزاری مسابقات آسیب پذیرند آنان در شلوغی اغلب اوقات مغزشان هنگ می‌کند.

درواقع آن‌ها در تکرار کارها را می‌آموزند و اکثر آن‌ها خیلی از بهره‌ی هوشی بالایی برخوردار نیستند. نوابغ بی‌نظیر ژاپنی‌ها هستند که کشور را اداره می‌کنند.

خبرها از فرودگاه ناریتای توکیو حکایت از این دارد که چشم بادامی‌ها ظاهرا با چشم بسته المپیک را هدایت می‌کنند. صف‌های ‌وحشتناک ورزشکاران ‌ و اعضای کاروان‌ها در فرودگاه توکیو خطر گسترش کرونا را در ناریتا افزایش می‌دهد آنها حتی تا 12 ساعت هم اعضای کاروان‌ها را در فرودگاه معطل کرده‌اند.

کشورهای مختلف از بی تدبیری ژاپنی‌ها در بدو ورود بسیار نگران و ناراحتند. سخت‌گیری آنان قابل درک است، آنان برای کنترل کووید 19 تلاش می‌کنند ولی عملکرد آنان عملا بدلیل ایجاد ازدحام زیاد در ناریتا یک عامل اصلی انتقال ویروس می‌باشد. حالا پس از گذر از ماراتن کنترل بسیار سختگیرانه از فرودگاه باید منتظر اتوبوس و کامیون ماند تا ورزشکاران و وسایل و چمدان‌های‌شان را به دهکده ببرند. خبرها حکایت از این دارد که ژاپنی‌ها تقریبا یک سوم وسایل نقلیه موردنیاز را دارا هستند.

از کشوری با شاخص‌های مثبت اقتصادی خیلی بعید بنظر می‌رسد که چنین عملکرد بدی داشته باشند. اینها که در بدو ورود با مشکل وسایل نقلیه مواجه هستند چگونه قادر خواهند بود که در اوج مسابقات ورزشکاران را به موقع به سالن‌های مختلف برای مسابقه برسانند؟

شانس بزرگ توکیو در این است که در خلال المپیک از ترافیک ناشی از المپیک برخوردار نیستند وگرنه فاجعه‌ی ورزشی در تاریخ المپیک رخ می‌داد.

معتقدم که انصراف خیلی از داوطلبان، عدم رغبت مردم ژاپن در برگزاری المپیک، وحشت بسیار زیاد از کرونا، عدم تمایل ژاپنی‌ها به واکسیناسیون علیه کووید 19 و واکسینه‌شدن 4 درصد از جمعیت ژاپن، اختلاف در بین برخی از مسئولین در برگزاری المپیک، بحران روحی روانی در ژاپن، جملگی وضعیت اسفناکی در توکیو ایجاد کرده‌اند که نوید برگزاری یک المپیک بی روح را می دهد.

علی افتخاری - عضو فدراسیون جهانی کشتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها