صابرین نیوز:

نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان 2021 از عراق خارج می‌شوند

منابع مطلع خبر دادند که سران عراق و آمریکا در دیدارشان در واشنگتن، خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق را تا پایان سال جاری میلادی اعلام می‌کنند.

نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان 2021 از عراق خارج می‌شوند
کد خبر: 506223
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۱:۴۹:۵۱

اعتمادآنلاین| منبع خبری «صابرین نیوز» به نقل از منابع خود از توافق آمریکا و عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی تا پایان سال جاری خبر داد.

این منبع که اخبار مرتبط با نظامیان تروریست آمریکایی در عراق و سوریه را پوشش می‌دهد، امروز سه‌شنبه نوشت، قرار است این مسئله در سفر آتی نخست‌وزیر عراق به آمریکا اعلام شود.

به نوشته صابرین نیوز، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدارشان (در واشنگتن) خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق را تا پایان 2021 (دهم دی 1400) اعلام خواهند کرد.

اخیرا منابع خبری در عراق از سفر قریب الوقوع الکاظمی به آمریکا خبر دادند. همچنین سخنگوی کاخ سفید با تایید خبر اعلام کرد، قرار است جو بایدن 26 جولای (چهارم مرداد) میزبان نخست‌وزیر عراق باشد.

تاکنون مقامات مختلف عراق بار‌ها اعلام کرده‌اند که عراق به نیرو‌های رزمی آمریکایی نیازی ندارد. نخست‌وزیر عراق یکشنبه شب در گفتگو با شبکه سعودی الحدث گفت، کشورش به نیرو‌های رزمی نیاز ندارد.

الکاظمی در این مصاحبه در خصوص سفر به واشنگتن و دیدارش در 26 ژوئیه جاری با جو بایدن در کاخ سفید، گفت: «سفرم به واشنگتن برای تنظیم روابط آمریکایی - عراقی و پایان حضور نیرو‌های رزمی آمریکایی است. زیرا نیرو‌های عراقی آماده‌اند و نیازی به حضور نیرو‌های رزمی خارجی مگر برای ایفای نقش آموزشی و اطلاعاتی آن‌ها، در کشور نیست».

بسیاری از احزاب و جریان‌های عراقی از جمله جریان‌ها و گروه‌های نزدیک به مقاومت عراق، خواستار خروج هر چه سریع‌تر نظامیان تروریست آمریکایی از خاک عراق هستند.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه عراق پارلمان عراق در مصوبه‌ای از دولت این کشور خواست تا هر چه سریعتر شرایط خروج نظامیان بیگانه بخصوص نظامیان تروریست آمریکایی از عراق را فراهم کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها