نجیب میقاتی نامزد احتمالی برای نخست وزیری لبنان

تماس‌های تلفنی مقامات لبنانی برای عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، به توافق بر سر زمان نشست پارلمانی برای مشورت پیرامون انتخاب نخست وزیر مکلف جدید منجر شد و در این میان منابعی اعلام کردند، نخست وزیر اسبق لبنان شانس بیشتری برای تصدی سمت نخست وزیری مکلف دارد.

نجیب میقاتی نامزد احتمالی برای نخست وزیری لبنان
کد خبر: 506250
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۳:۰۴:۴۴

اعتمادآنلاین| روزنامه الشرق الاوسط نوشت، مقامات لبنانی در این تماس‌های تلفنی متقابل موضوع تشکیل دولت و انتخاب نخست وزیر مکلف جدید را نیز بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، در پی این تماس‌های تلفنی میشل عون، رئیس جمهوری لبنان روز دوشنبه هفته آینده را برای نشست مشورتی پارلمانی به منظور انجام رایزنی‌های پارلمانی الزام آور پیرامون تعیین نخست وزیر مکلف جدید اعلام کرد.

در همین رابطه، منابع نزدیک به گروه‌های "هشتم مارس" بدون بیان جزئیات بیشتر گفتند، توافقی بر سر نام نجیب میقاتی، نخست وزیر اسبق لبنان برای تصدی پست نخست وزیری مکلف وجود دارد.

جامعه بین‌الملل بر تشکیل دولتی در لبنان اصرار دارد که اصلاحات ذکر شده در ابتکارعمل فرانسه را اجرایی کند تا لبنان بتواند از کمک‌های بین‌المللی برخوردار و شود و بحران‌های خود را حل کند.

مشورت پارلمانی که قرار است روز دوشنبه انجام شود، از زمان استعفای حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در ماه اوت و در پی انفجار بندر بیروت سومین نشست مشورتی محسوب می‌شود.

پس از استعفای دیاب، مصطفی ادیب برای تشکیل دولت جدید مکلف شد اما در ماه سپتامبر استعفا کرد. سپس عون، سعد حریری، نخست وزیر سابق را مامور این کار کرد اما او نیز پس از 9 ماه تلاش عذرخواهی و از این ماموریت کناره گیری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها