مصرف برق دوباره صعودی شد: 64 هزار مگاوات در روز گذشته

میزان مصرف برق در کشور روز گذشته از مرز 64 هزار مگاوات عبور کرده و به 64 هزار و 439 مگاوات در ساعت 12 و 47 دقیقه رسید.

مصرف برق دوباره صعودی شد: 64 هزار مگاوات در روز گذشته
کد خبر: 506280
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۴:۳۵:۲۸

اعتمادآنلاین| به دنبال افزایش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور و نیاز مردم به استفاده از وسایل سرمایشی که بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص می دهند روند مصرف برق به مرحله خطرناک رسید.

به گزارش انتخاب، تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران حکایت از آن دارد که روز گذشته میزان مصرف برق با افزایش یک هزار و 358 مگاواتی نسبت به روز ماقبل(یکشنبه) برمدار صعودی قرار گرفته است.

مصرف 64 هزار و 439 مگاواتی روز گذشته همچنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال با مصرف 58 هزار و 14 مگاوات از رشد بیش از 6 هزار مگاوات برخوردار شده است.

همچنین مصرف برق شبانه کشور نیز روندی صعودی به خود گرفت به گونه ای که در ساعت 21 و 29 دقیقه به رقم 59 هزار و 73 مگاوات رسید .

این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری درحالی رخ داده که بخش صنعت در کمترین میزان مصرف قرار دارد.

روز گذشته بخش صنعت 2 هزار و 271مگاوات در روز مصرف داشت و مصرف شبانه این بخش هم 2 هزار و 807 مگاوات بود.

این میزان مصرف برق در بخش صنایع درحالی است که سخنگوی صنعت برق گفته است: از روز گذشته گشایشی‌هایی برای صنایع سیمان و فولاد قائل شدیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: بر این اساس صنایع سیمان می‌توانند یک نوبت کاری در شب با ظرفیت 100 درصدی به فعالیت بپردازند و در مابقی ساعت با ظرفیت 30 درصدی کار کنند.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: چنانچه همکاری این صنایع با صنعت برق تداوم یابد، گشایش بیشتری قائل خواهیم شد.

وی درباره فعالیت صنایع فولادی هم گفت: صنایع فولادی هم با 50 درصد ظرفیت در یک نوبت کاری شب کار می‌کنند و تلاش می‌شود در صورت تداوم همکاری خوب، گشایش بیشتری برای این صنایع ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها