دستگاه قضایی لبنان حکم بازپرسی از رئیس بانک مرکزی را صادر کرد

دستگاه قضایی لبنان، حکم بازپرسی از رئیس بانک مرکزی این کشور را به چندین اتهام از جمله اختلاس، پولشویی و فرار مالیاتی صادر کرد.

دستگاه قضایی لبنان حکم بازپرسی از رئیس بانک مرکزی را صادر کرد
کد خبر: 506281
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۴:۳۷:۵۴

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دادستانی کل دادگاه تجدید نظر لبنان قصد دارد «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی این کشور را به چندین اتهام از جمله اختلاس بیت‌المال و فرار مالیاتی بازجویی کند.

به گزارش فارس، به گفته این منبع آگاه، دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر قصد دارد، سلامه را در اوایل ماه آگوست آتی بازجویی کند و وی باید در این تاریخ حاضر شود. وی قرار است مقابل قاضی «جان طنوس» در خصوص جرایمی نظیر اختلاس از بیت‌المال، جعل سند، پولشویی، تحصیل مال نامشروع و فرارمالیاتی بازپرسی شود.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات داخلی دستگاه قضائی لبنان از دو ماه پیش در خصوص ثروت رئیس بانک مرکزی گفت که این تحقیقات با تحقیقات سه کشور غربی (سوئیس، فرانسه و بریتانیا) در تلاقی است.

دو ماه پیش پس از آن‌که سوئیس، رئیس بانک مرکزی را به اختلاس متهم کرد، تحقیقات داخلی در لبنان در این خصوص آغاز شد و پس از آن بود که در دستگاه قضایی دو کشور فرانسه و بریتانیا نیز شکایاتی علیه او طرح شد.

در اوایل سال جاری (1399) تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیر، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

در آن زمان «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان لغو مصونیت قضایی از برخی مفسدان مالی درلبنان را تنها راه حفظ حقوق لبنانی‌ها و بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی این کشور دانست.

همچنین روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد که دادستان کل امور مالی لبنان به علت حمایت آمریکا از رئیس بانک مرکزی این کشور وی را به دادگاه احضار نکرد.

علاوه بر این، بسیاری از مقامات سیاسی لبنان، از جمله حسان دیاب، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان، بخش بزرگی از مشکلات مالی این کشور ازجمله کاهش 90 درصدی ارزش واحد پول ملی این کشور را متوجه سیاست‌های پولی سلامه می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها