مهدی اسماعیلی، نماینده مجلس:

مشکل منابع نداریم بلکه درگیر مشکلات مدیریتی هستیم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور مشکل منابع نداریم بلکه درگیر مشکلات مدیریتی هستیم، با توجه به انتظاراتی که از دولت سیزدهم داریم قطعا در بعد نظارتی خود دقت خواهیم کرد.

مشکل منابع نداریم بلکه درگیر مشکلات مدیریتی هستیم
کد خبر: 506309
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۰۷:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «مهدی اسماعیلی»، نماینده مردم میانه در مجلس، در رابطه با "انتظارات مجلس از دولت سیزدهم" گفت: در کشور مشکل منابع نداریم بلکه درگیر مشکلات مدیریتی هستیم، با توجه به انتظاراتی که از دولت سیزدهم داریم قطعا در بعد نظارتی خود دقت خواهیم کرد، مجلس به عنوان یک قوه نظارتی خواهان این است تا افرادی در منصب قدرت قرار بگیرند که از توانمندی لازم برخوردار باشند. دوست داریم به قوه مجریه کمک کنیم، اما استقلال قوه مقننه و سایر قوا ایجاب نمی کند که در مقابل خواسته های مردم و مشکلات مردم چشممان را بر روی حقایق ببندیم.

به گزارش برنا، او در ادامه بیان کرد: انتظار داریم دولت سیزدهم بتواند از مدیران توانمند استفاده کند. اولین تاکید و توصیه ما به آقای رئیسی این است که مدیرانی برای مجموعه وزارتخانه و سایر پست های مدیریتی انتخاب کنند که هم توانمند باشند و هم پاکدست، تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند. همچنین باید با تعامل و هم افزایی مشکلات کشور را حل کنیم. انتظار داریم همه ما روی یک هدف خاصی که اقتدار کشور و پیشرفت کشور است حرکت کنیم و بر اساس منویات مقام معظم رهبری و بحث تدابیر حکیمانه ایشان، بتوانیم سازوکار لازم را برای مدیریت کشور اتخاذ کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: باید دولت سیزدهم هر چه سریعتر مشکلات اقتصادی مردم را در اولویت خود قرار دهد و هم و غم و تمام توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در نظر بگیرد و بعد از آن مسائل فرهنگی را که آقا تاکید کرده اند در دست بررسی قرار دهد. دولت سیزدهم نباید یک پراکندگی در سیاست گذاری برای خود ایجاد کند و زوم شود برای اینکه مشکلات اقتصادی مردم را حل کند.

او افزود: دولت رئیسی باید از مدیرانی استفاده کند که ویژگی این مدیران، انقلابی و جهادی باشد؛ مدیرانی که در واقع خستگی ناپذیر باشند، کشور به مدیران بانشاط و پرتوان نیاز دارد و همچنین مدیرانی که بتوانند از تجربه لازم برخوردار شوند چون وقت آزمون و خطا نیست. مدیرانی که در سمت های مختلف کار کردند و تجربیاتی دارند و صاحب فکر هستند باید بر سر کار بیایند. انتظار داریم که آقای رئیسی برای کابینه خود و مسئولین پایین دست وزارتخانه ها از افراد توانمند و بانشاط و پرتوان و با روحیه انقلابی و جهادی و با تجربه خوب استفاده کند.

اسماعیلی مطرح کرد: به انتخاب آقای رئیسی احترام قائلیم اما روال کاری برای چینش کابینه در دولت ها به این صورت بوده که با یک تعامل و همفکری با مجلس گزینه های وزارت انتخاب می شدند زیرا دائما نمایندگان با وزارتخانه ها در ارتباط خواهند بود بنابراین لازم است که دولت سیزدهم یک استمزاجی از مجلس در انتخاب وزرای خود و در انتخاب گزینه ها داشته باشند. بنابراین ضمن استقلال قوا مجلس آمادگی کامل دارد تا به شکل گیری دولت کمک کند اما بهرحال وظیفه ذاتی مجلس که نظارت بر اجرای قوانین است، عملکرد وزرا و مسئولین را رصد می کند و این وظیفه ذاتی به هیچ بهانه ای از دست نخواهد رفت. به تعامل با دولت رئیسی فکر می کنیم ان شاالله که دولت این تعامل را از سمت ما احساس کند و در راستای هم افزایی قدم های خوبی برداشته شود و کابینه را با این وضعیت شکل بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها