روسیه جدیدترین جنگنده نسل پنجمی سوخو را رونمایی کرد

مسکو، از جنگنده نسل پنجمی جدید "سوخو» به نام «چک میت» با حضور پوتین رئیس جمهوری روسیه در نمایشگاه ماکس 2021 رونمایی کرده است.

روسیه جدیدترین جنگنده نسل پنجمی سوخو را رونمایی کرد
کد خبر: 506358
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۰۹:۰۹:۱۶

اعتمادآنلاین| پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه موسوم به ماکس-2021 با شرکت فعال جمهوری اسلامی ایران و 55 کشور امروز سه شنبه با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در محل مجموعه نمایشگاه هوایی شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سرگئی چمزوف مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه موسوم به «روس تخ» گفت که نخستین پرواز هواپیمای جدید شرکت سوخو برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

به گفته چمزوف، قیمت این هواپیمای پیشرفته بین 25 تا 30 میلیون دلار خواهد بود.

مدیر کل سازمان دولتی فناوری های پیشرفته روسیه همچنین افزود؛ هواپیمای جدید به راکت های هدایت شونده و غیر هدایت شونده و بمب های هوایی مجهز خواهد شد.

دیمیتری شوگایف رئیس سازمان فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه هم گفت که شکاری بمب افکن جدید شرکت سوخو، مشخصات فنی بسیار خوبی از جمله کیفیت عالی پرواز، امکانات تهاجمی و تجسسی گسترده و تجهیزات رادیو الکترونیک پیشرفته دارد و قادر به پرواز با سرعت مافوق صوت خواهد بود و به سختی توسط رادارها قابل شناسایی خواهد بود.

دنیس مانتوروف وزیر صنایع و بازرگانی روسیه نیز گفت که شکاری بمب افکن جدید روسیه رقیب جنگنده آمریکایی اف. 35 ای و جنگنده سوئدی گریپن و هواپیمای نظامی جی اف-17 تندر محصول مشترک چین و پاکستان خواهد بود.

در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی هوا فضای روسیه با عنوان «ماکس 2021» که تا 3 مرداد برپاست، وزارت دفاع ایران و 35 شرکت دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و آخرین دستاوردهای علمی و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.

در نمایشگاه امسال بیش از 291 شرکت از کشورهای مختلف شرکت کرده و آخرین دستاوردهای هوایی و فضایی خود را به نمایش گذاشته اند.

نمایشگاه ماکس روسیه از سال 1992 به صورت دوسالانه برگزار می شود و علاوه بر شرکت سازندگان محصولات هوایی و فضایی، بزرگترین سمپوزیوم طراح‌های روسیه و دیگر کشورها برای تبادل تجربیات است.

در نمایشگاه هوایی ماکس جدیدترین دستاوردهای صنعت هوا فضای روسیه چه در حوزه هواپیماهای مسافری و باری و چه در حوزه هواپیماهای جنگی، بمب افکن ها و هواپیماهای راهبردی روسیه که بنا به ملاحظات خاص در سایر نمایشگاه های هوایی به نمایش در نمی آیند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها