کد خبر: 506394
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۰:۴۱:۴۴
| |

فاکس نیوز:

سناتورها به دنبال بازپس گیری قدرت جنگ از بایدن هستند

شبکه فاکس نیوز گزارش داد که سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه مجلس سنا را تحت فشار قرار داده‌اند تا هرچه زودتر قدرت جنگ از رییس جمهوری گرفته شود.

سناتورها به دنبال بازپس گیری قدرت جنگ از بایدن هستند
کد خبر: 506394
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۰:۴۱:۴۴

اعتمادآنلاین| در ائتلافی غیر محتمل سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه طرحی را سه شنبه شب ارائه دادند که کنگره باید هر چه زودتر قدرت جنگ را از جو بایدن رییس جمهوری آمریکا بازپس بگیرد.

به گزارش ایرنا، در این طرح قید شده است که رییس جمهوری نمی‌تواند بدون مجوز کنگره وارد هرگونه اقدام جنگی و نظامی شود.

از جمله سناتورهای شاخص که این طرح را دنبال می‌کنند، می‌توان به سناتور کریس مورفی و برنی سندرز اشاره کرد.

در طرح پیشنهادی سناتورها همچنین قید شده که رییس جمهوری باید برای صادرات تجهیزات نظامی و تسلیحات و استفاده اضطراری از قدرت را نیز باید با مجوز کنگره انجام دهد.

سناتور مورفی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قبل از اینکه خیلی دیر شود، کنگره باید نقش شایسته خود را در امور جنگ و امنیت ملی بدست آورد.

اقدام سناتورها در بازپس گیری قدرت جنگ از رییس جمهوری آمریکا در حالی انجام می‌شود که در ماه قبل مجلس نمایندگان آمریکا طرح اختیارات جنگی که در سال 2002 برای حمله به عراق به رییس جمهوری این کشور داده شده بود را لغو کرد.

مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه عراق، مصوب سال 2002 قانونی است که قانون گذاران آمریکایی قبل از حمله به تصویب رسانده بودند. این قانون به رئیس‌جمهوری آمریکا اجازه می‌دهد در برخی شرایط معین بدون کسب تأیید کنگره دستور اقدامات نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها