کد خبر: 506418
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۱:۱۹
| |

احمد شریف، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

کشور برای مدیریت فضای سیاسی به همکاری احزاب نیاز دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز کشور ما برای مدیریت فضای سیاسی به شدت به همکاری احزاب نیاز دارد. امیدواریم که این بستر فراهم شود تا احزاب صرفا به یک سری مجموعه های دم انتخاباتی تبدیل نشود که بعد هم به محاق بروند.

کشور برای مدیریت فضای سیاسی به همکاری احزاب نیاز دارد
کد خبر: 506418
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۱:۵۱:۱۹

اعتمادآنلاین| احمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره نقش احزاب قبل و بعد از هر انتخاباتی بیان کرد: نقش احزاب هرگز تمام شدنی نیست و فعالیت آنها همواره یک کنش دائمی بوده است و مهم ترین وظیفه‌ای که می‌توان برای تشکل‌های سیاسی متصور بود موضوع پایش رویدادهای جامعه است و اینکه این رویدادها در بخش هایی که مربوط به مطالبات شهروندان است جمع آوری کرده و به مسولان مربوط منتقل کنند یعنی همان نقش اصلی واسطه بودن بین شهروندان و حاکمیت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: خلع فعالیت مستمر احزاب و تشکل های سیاسی طبعا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است و باعث شده که مطالبات مردم از مجرای غیر صحیح مطرح شوند؛ در این صورت نه مطالبه گران به اهداف خود می‌رسند و نه حاکمیت توانسته به خواسته های اصلی شهروندان پی ببرد و گروهی هم نبوده که پیگیر این مطالبات شود و به مرور زمان هم مطالبات اصلی فراموش شده و کدورتی هم در بین شهروندان مدیران ارشد جامعه ایجاد شده است.

شریف درباره راهکار های پررنگ شدن نقش احزاب در کشور بیان کرد: حاکمیت باید به نقش احزاب اذعان داشته و آنها را پررنگ کند، اما متاسفانه یکی از مهم ترین ضعف‌های ما این است که احزاب تحت مشورت نیستند و در مراکز استان ها استاندار صرفا چند جلسه با نمایندگان احزاب برگزار می‌کند؟ در مرکز استان ها چند بار با دبیران کل احزاب جلسه گذاشته اند و از آنها کمک خواسته اند؟ این اتفاق به ندرت می افتد و صرفا برای ارائه یک گزارش کار این اقدام انجام می‌شود و سودمند هم نخواهد بود.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران بیان کرد: علاوه براین از نظر قانونی هم احزاب دچار یک خلع های قانونی هستند مخصوصا در موضوع قانون انتخابات که احزاب را نسبت به فعالیت خودشان دلگرم می‌کند؛ رسیدگی به تخلفات قانونی احزاب هم موضوع دیگری است که طبق قانون اساسی باید با حضور هیات منصفه باشد، اما هنوز هم در این عرصه با برخوردهای سلیقگی مواجه هستیم.

وی مشکلات مالی را دیگر آسیب اقدامات حزبی دانست و عنوان کرد: همچنین مشکلات مالی هم موانع مهمی بر سر راه فعالیت احزاب است و متاسفانه از نظر قانونی هم احزاب از فعالیت های اقتصادی منع شده اند و دولت هم کمک نمی‌کند و همه اینها در کنار هم فعالیت احزاب را ناکارآمد کرده است؛ در حالی که امروز کشور ما برای مدیریت فضای سیاسی به شدت به همکاری احزاب نیاز دارد. امیدواریم که این بستر فراهم شود تا احزاب صرفا به یک سری مجموعه های دم انتخاباتی تبدیل نشود که بعد هم به محاق بروند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها