مدیرکل سازمان جهانی بهداشت:

خطر ابتلا به ویروس در المپیک توکیو اجتناب ناپذیر است

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با شروع رویدادها در ژاپن گفت: المپیک توکیو نباید با توجه به موارد ابتلا به کرونا مورد قضاوت قرار بگیرد.

خطر ابتلا به ویروس در المپیک توکیو اجتناب ناپذیر است
کد خبر: 506441
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۲:۴۷:۰۹

اعتمادآنلاین| تدروس آدهانوم، مدیر کل WHO، در سخنرانی خود در جلسه کمیته بین المللی المپیک گفت که نحوه کنترل کرونا بیشترین اهمیت را دارد.

به گزارش ایلنا، او گفت: «علامت موفقیت اطمینان از شناسایی هرگونه موارد، جدا شدن، ردیابی و مراقبت از آنها در اسرع وقت و قطع انتقال به مرحله بعد است.

تعداد موارد مرتبط با ابتلا به کرونا در ژاپن در این ماه در روز چهارشنبه 79 مورد بود که تعداد بیشتری ورزشکار هم پیش از سفر به ژاپن به این بیماری مبتلا شدند و نتوانستند به توکیو سفر کنند.

تدروس با اشاره به ورزشکارانی که قبلاً در ژاپن، از جمله در دهکده ورزشکاران در توکیو، که بیشتر از 11000 ورزشکار در آن اقامت دارند، گفت: «علامت موفقیت در دو هفته آینده آمار صفر مبتلا به کرونا نیست.»

طبق قوانین کمیته برگزاری مسابقات، هم تیمی‌هایی که به عنوان تماس نزدیک ورزشکاران آلوده قرنطینه می‌شوند می توانند تحت قرنطینه و نظارت اضافی، تمرینات و آمادگی خود را برای رویدادها ادامه دهند.

کارشناسان بهداشت در ژاپن نسبت به تبدیل شدن المپیک به یک رویداد «فوق العاده شیوع دهنده کرونا» هشدار داده‌اند که با حضور ده‌ها هزار ورزشکار، مقام و کارگر برپا خواهد شد.

تدروس، که سخنرانی اصلی خود را دقایقی پس از شروع اولین بازی سافتبال در فوکوشیما آغاز کرد، گفت: «خطر ابتلا به ویروس در المپیک توکیو اجتناب ناپذیر است» و افزود «ژاپن به همه دنیا شجاعت می‌بخشد.»

مدیرکل WHO همچنین پیام انتقادی‌تر و چالشی برای رهبران کشورهای ثروتمندتر در مورد تقسیم عادلانه واکسن‌ها در جهان داشت. تدروس گفت: «همه گیری یک آزمایش است و جهان در حال شکست است.»

وی گفت: «این یک بی عدالتی هولناک است» که 75 درصد واکسنی که تاکنون در سطح جهان ارسال شده فقط در 10 کشور جهان بوده است.

در سال آینده جهان به تولید 11 میلیارد دوز نیاز دارد و WHO می‌خواست دولت‌ها برای رسیدن به هدف واکسیناسیون 70 درصد از مردم هر کشور تا اواسط سال آینده کمک کنند. تدروس گفت: «همه گیری وقتی پایان می‌یابد که دنیا تصمیم بگیرد آن را پایان دهد.این در دست ما است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها