کد خبر: 506479
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۵:۱۷
| |

باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال و پول‌هایی که همه را سرگردان کرده!

در حالی که لیگ بیستم رو به پایان است اما طبق روال هر سال هیچ شفاف‌سازی‌ای راجع به درآمدهای تبلیغات محیطی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صورت نگرفته است.

باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال و پول‌هایی که همه را سرگردان کرده!
کد خبر: 506479
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۴:۵۵:۱۷

اعتمادآنلاین| فوتبال ایران عادت به درآمدزایی ندارد و اگر خدایی نکرده ریالی از این ورزش به دست بیاید، همه حیران می‌شوند که مگر آخرالزمان شده است. ما هم خسته شده‌ایم از بس گفتیم حق پخش چه شد، تبلیغات محیطی چه شد.

به گزارش ایسنا، البته نه این که همه مسائل زندگی‌مان روی روال است و تنها دردمان بی‌پولی فوتبال است، بلکه پیگیری‌مان به این دلیل است که این پول وجود دارد و دست به دست می‌شود اما حتی در فدراسیونی که با شعار شفافیت روی کار آمده، مشخص نیست، کجاست.

پیش از این راجع به حق پخش و حقی که در این بخش از باشگاه‌ها خورده می‌شود، نوشتیم (اینجا) اما این بار می‌خواهیم راجع به تبلیغات محیطی صحبت کنیم که صفر تا صد آن در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

تا پارسال که تبلیغات محیطی به شرکت‌های مختلف سپرده می‌شد، بدقولی این شرکت‌ها و بدهی باشگاه‌ها به سازمان لیگ بهانه‌ای برای فرار از پاسخگویی راجع به میزان دقیق درآمد دقیق باشگاه‌ها از این راه بود اما طبق گزارشی که دو سال پیش در ایسنا منتشر شد (اینجا)، مشخص شد که درآمد باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی برای پرداخت بدهی مالیاتی 65 میلیاردی سازمان لیگ خرج شده و آن‌ها به این دلیل به هیچ پولی نمی‌رسند.

البته از کیسه خلیفه بخشیدن مدیران فدراسیون فوتبال به همین جا ختم نمی‌شود. عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به وزارت کار پیشنهاد داه بودند که به جای پرداخت بخشی از طلب شستا، تبلیغات شرکت‌های زیرمجموعه شستا در استادیوم‌ها (تبلیغات محیطی) و پیراهن تیم‌ها انجام شود که البته با این پیشنهاد مخالفت شده است.

چرا باید تاوان ندانم کاری‌های مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از جیب باشگاه‌ها پرداخت شود؟ البته مدیران باشگاه‌ها هم در این اتفاقات بی‌تقصیر نیستند زیرا هیچوقت پیگیر مطالباتشان از سازمان لیگ نیستند.

آن‌ها حتی نمی‌پرسند که 30 درصد حق تبلیغات تلویزیونی که صدا و سیما بنده‌نوازی کرده و به جای حق پخش چند صد میلیاردی به وزارت ورزش و جوانان - نه فدراسیون فوتبال - داده، کجا رفته و چرا ریالی از آن به باشگاه‌ها نرسیده است؟

در پایان از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواستار سنت‌شکنی و شفاف‌سازی راجع به کل درآمد تبلیغات محیطی فصل بیستم و سهم هر باشگاه هستیم. همچنین اگر هنوز به بهانه بدهکاری باشگاه‌ها به آن‌ها پرداختی‌ای ندارند، حداقل بدهی‌شان را مشخص کنند تا مشخص شود که باشگاه‌ها قرار است تا چه زمانی این بدهی را پرداخت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها