علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

فرسایشی شدن کرونا باعث شده تا حساسیت‌ها در کشورمان کاهش پیدا کند/ میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به 66 درصد رسیده است

علیرضا زالی گفت: در حال حاضر ما شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در سراسر کشور هستیم به طوری که امروزه به طور متوسط میزان رعایت شیوه نامه‌ها به حدود 66 درصد رسیده است.

فرسایشی شدن کرونا باعث شده تا حساسیت‌ها در کشورمان کاهش پیدا کند/ میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به 66 درصد رسیده است
کد خبر: 506491
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۱۸:۱۷:۲۸

اعتمادآنلاین| فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران به بیان توضیحاتی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به موضوع ساده انگاری بیماری کرونا توسط مردم و‌عواقب پیک پنجم اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در سراسر کشور هستیم به طوری که امروزه به طور متوسط میزان رعایت شیوه نامه‌ها به حدود 66 درصد رسیده است. استفاده از ماسک در کشور متاسفانه کاهش پیدا کرده البته این موضوع در تهران بالاتر از سایر مناطق کشور است.

او ادامه داد: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتباط مستقیمی با افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا و میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است. امروزه در نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها میزان رعایت شیوه نامه‌ها کاهش پیدا کرده است و در رستوران‌ها در هنگام غذا خوردن مردم ماسک‌های خود را برداشته و به دلیل نزدیکی میز‌ها احتمال انتقال بیماری کرونا از فرد ناقل به مردم حاضر در رستوران وجود دارد. در هنگام غذا خوردن به دلیل برداشتن ماسک‌ها افراد آسیب پذیر شده و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کرونا وجود دارد.


زالی بیان کرد: در حال حاضر حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس به دلیل عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی مناسب و جمعیت زیاد استفاده کننده از این ناوگان عمومی رعایت شیوه نامه‌ها کاهش پیدا کرده و این موضوع زنگ خطری جدی در زمینه انتقال بیماری محسوب می‌شود.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کمبود حمایت‌های لازم از اصناف و فرسودگی به دلیل طولانی شدن زمان اپیدمی رعایت شیوه نامه کاهش پیدا کرده است. امروزه پرداخت حقوق نیروی انسانی، قبوض انرژی، پرداخت اجاره صدمات جبران ناپذیری بر اصناف وارد کرده است. اصناف علاقه زیادی به رعایت دستوالعمل های بهداشتی دارند، اما مسائلی مانند فرسایشی شدن کرونا باعث شده تا حساسیت‌ها نسبت به این اپیدمی در دنیا و کشورمان کاهش پیدا کند.

او گفت: امروزه باید فرایند واکسیناسیون در سراسر کشور تسریع پیدا کند و واکسن کرونا به دانشگاه‌ها جهت تزریق داده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها