راشد پرستار، دبیرکل مجمع ملی جوانان:

بردن آب برای خوزستان کافی نیست / مشکل اصلی مردم خوزستان عدم تامین آب کشاورزی و دامداری‌ است

دبیرکل مجمع ملی جوانان گفت: مجامع استانی که پای کار هستند، شنیدیم در استان خوزستان که با تانکر به روستاها آبرسانی می‌کنند، مردم مخزن و ظرفی برای ذخیره آب ندارند بنابراین آب بردن برایشان کافی نیست و باید درصدد رفع این مشکل نیز باشیم.

بردن آب برای خوزستان کافی نیست / مشکل اصلی مردم خوزستان عدم تامین آب کشاورزی و دامداری‌ است
کد خبر: 506493
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| راشد پرستار، دبیرکل مجمع ملی جوانان با اشاره به اقدامات سازمان‌های مردم نهاد جهت کمک و آب‌رسانی به شهرهای جنوب کشور گفت: ابتدای بروز مشکل آب‌رسانی به شهرهای جنوب کشور، مجمع ملی جوانان با راه اندازی پویش‌های متفاوتی شروع به جمع آوری کمک‌های مردمی جهت خرید مخازن و تانکرها کرد تا بتواند اندکی از مشکلات مردم این شهرها را حل کند.

به گزارش برنا، او افزود: مجامع استانی که پای کار هستند، شنیدیم در استان خوزستان که با تانکر به روستاها آبرسانی می‌کنند، مردم مخزن و ظرفی برای ذخیره آب ندارند بنابراین آب بردن برایشان کافی نیست و باید درصدد رفع این مشکل نیز باشیم.

پرستار در انتقاد از ارسال آب معدنی به شهرهای جنوبی کشور تصریح کرد: تاکنون پویش‌های متفاوتی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و خرید آب معدنی برای مردم خوزستان شکل گرفته است اما این درحالیست که آب رسانی باید با تانکر انجام شود و مخازنی جهت ذخیره آب در اختیار خانوارها قرار بگیرد.

دبیرکل مجمع ملی جوانان با بیان اینکه مشکل مردم خوزستان ریشه‌ای است، گفت: مشکل مردم خوزستان باید ریشه‌ای حل شود چون درد اصلی این مردم عدم تامین آب کشاورزی و دامداری‌ست و برای رفع آن باید حوزه‌های آبریز تقویت شوند تا رودهایی که کشاورزی و دامداری خوزستان از آن تغذیه می‌کند، پُر از آب شوند.

و ادامه داد: جهت بهبود وضعیت کشاورزی استان باید با الگوی کشت مناسب از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه شود تا جلوی کاشت محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کنند گرفته شود و دیگر چنین بحران‌هایی به وجود نیاید.

پرستار در پایان تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد که در استان خوزستان مشغول به کار هستند به مخازن و تانکرهای 1000 لیتری، 2000 لیتری و 3000 لیتری نیاز دارند تا در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها