محمد صالح جوکار، عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس:

باید در کشور به واکسیناسیون عمومی کرونا دست یافت / اقدامات رشد گردشگری سلامت انجام شود

یک عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس گفت: باید در کشور بتوان به واکسیناسیون عمومی دست یافت و در گام بعدی می‌توان واکسن برکت را صادر کرد یا پذیرای توریست‌های دیگر کشورها برای تزریق این واکسن بود.

باید در کشور به واکسیناسیون عمومی کرونا دست یافت / اقدامات رشد گردشگری سلامت انجام شود
کد خبر: 506494
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| توسعه گردشگری سلامت یکی از اولویت‌های بخش درمان در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود. هرچند در کشور ما به دلیل توسعه علم پزشکی و فعالیت پزشکان حاذق، خدمات ارزنده و قیمت مناسب می‌تواند مقصد برای جذب گردشگرد سلامت باشد این در حالی است که در سال‌ها اخیر افراد دیگر کشورها برای انجام انواع عمل‌های جراحی درمانی و زیبایی ایران را انتخاب می‌کردند. هرچند در آن دوره به دلیل نبود برنامه‌ریزی های مناسب توریست‌ها در ابتدای مسیر تحت تاثیر دلالان و کلاهبرداران قرار گرفتند و نتیجه مناسب از این عمل دریافت نشد. از سوی دیگر هزینه‌های گزاف هم از این افراد از سو دلالان اخذ شده است که این تجربه نامیمون باعث کاهش استقبال گردشگران دیگر کشورها از خدمات سلامت ایران شد. البته در دو سال اخیر هم به دلیل شیوع کرونا این مهم مسکوت مانده است. هرچند در این شرایط باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه بخش توریسم سلامت افزایش داد.

به گزارش برنا، محمد صالح جوکار، عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس شورای اسلامی درباره توسعه گردشگری سلامت در ایام کرونا و اقدامات مناسب در این زمینه گفت: موج پنجم کرونا به سر می‌بریم و در وضعیت کنونی با توجه به جهش‌های ویروسی با رعایت چارچوب‌ها می‌توان گردشگری حوزه سلامت را در داخل کشور ایجاد کرد.

جوکار تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم را به دلیل شیوع کرونا ایجاد کرد تا در دوران پسا کرونا بتوان در زمینه توسعه گردشگری سلامت اقدامات اساسی را در دستور کار قرار داد.

این عضو فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس گفت: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی توسعه گردشگری در اولویت اقدامات دوران پسا کرونا قرار گیرد.

این نماینده مجلس درباره تمهیدات برای جذب توریست سلامت به کشور گفت: طی سال‌های اخیر این مقوله ضررهای جبران ناپذیری به کشور در حوزه گردشگری به دنبال داشته است.

او افزود: امیدواریم با اتخاذ تدابیر تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. اقداماتی باید انجام شود تا روند گردشگری سلامت در کشور ما رو به رشد باشد.

جوکار تصریح کرد: اگر تولید واکسن در کشور افزایش و مرزهای ورودی کنترل شود و بتوان به شکل مناسب آزمایشات را اخذ کرد، در این شرایط مشکلی در زمینه ورود به داخل کشور وجود ندارد.

به گفته او اگر در کشور واکسیناسیون به قدر کافی انجام شده باشد به میزان کافی می‌توان بستر را برای توسعه گردشگری سلامت فراهم کرد.

این نماینده مجلس درباره تمهیدات برای ورود گردشگر خارجی برای تزریق واکسن کرونا به کشور گفت: باید در کشور بتوان به واکسیناسیون عمومی دست یافت و در گام بعدی می‌توان واکسن برکت را صادر کرد یا پذیرای توریست‌های دیگر کشورها برای تزریق این واکسن بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها