کد خبر: 506503
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۳:۱۸
| |

دعوت روسیه از ایران و هند برای پیوستن به مذاکرات صلح افغانستان

سخنگوی سفارت روسیه در دهلی‌نو با اشاره به پیشنهاد مسکو برای حضور ایران و هند در گروهی برای تسهیل مذاکرات صلح افغانستان، گفت این اقدام می‌تواند پتانسیل این گروه را بیش از پیش بالا ببرد.

دعوت روسیه از ایران و هند برای پیوستن به مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر: 506503
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۳:۱۸

اعتمادآنلاین| «دمیتری سولودوف» سخنگوی سفارت روسیه در دهلی‌نو، از دعوت ایران و هند توسط مسکو برای پیوستن به مذاکرات صلح افغانستان خبر داد.

به گزارش فارس، سولودوف در این‌باره گفت که وجود تهران و دهلی‌نو به‌عنوان اعضای گروه بین‌دولتی موسوم به «تروُیکا» برای تسهیل مذاکرات صلح افغانستان، می‌تواند پتانسیل این گروه را بیش از پیش بالا ببرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روسیه در همکاری خود با هند درخصوص سازوکار گفت‌وگو حول مسئله افغانستان «متعهد و قابل اعتماد»، توضیح داد:‌«با توجه شرایط رو به وخامت در افغانستان، مأموریت شکل‌دادن به یک اجماع منطقه‌ای جهت حمایت از مذاکرات درون‌افغانی هر روز حیاتی‌تر می شود».

گروه ترویکا که نسبت به گذشته اعضای بیشتری پیدا کرده، اکنون شامل روسیه، چین، پاکستان و آمریکا می‌شود.

پیشنهاد مسکو برای پیوستن ایران و هند به‌عنوان اعضای جدید این گروه، چند روز بعد از آن است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست ارتباطی در تاشکند گفته بود در حال مباحثه بر سر وارد شدن احتمالی بازیگران خارجی بانفوذ دیگری در ترویکا هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها