شرکت مشهور آمریکایی اسرائیل را تحریم کرد / اسرائیلی‌ها بستنی‌های این شرکت را به سطل زباله انداختند

شرکت بزرگ بستنی‌سازی "بن و جری" آمریکا که دفتر مرکزی آن در ایالت ورمونت آمریکا واقع شده، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پروانه تولید و توزیع محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی که در پایان سال 2022 به پایان خواهد رسید را تمدید نخواهد کرد.

شرکت مشهور آمریکایی اسرائیل را تحریم کرد / اسرائیلی‌ها بستنی‌های این شرکت را به سطل زباله انداختند
کد خبر: 506521
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۸:۴۴:۵۰

اعتمادآنلاین| به گزارش "الجزیره" شرکت بن و جری در بیانیه خود گفته است که فروش بستنی‌هایش در سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها مالک آن هستند و توسط صهیونیست‌ها اشغال شده‌اند، «خلاف ارزش‌های» این شرکت است.

به گزارش ایرنا، این شرکت همچنین از سوی حامیان خود برای تحریم رژیم صهیونیستی و توقف فروش محصولات آن در سرزمین‌های اشغالی تحت فشار قرار گرفته است.

در همین حال این تصمیم شرکت بن و جری با واکنش شدید مقامات صهیونیستی روبرو شده است.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این رژیم به صورت جدی و «ستیزه جویانه» با تصمیم شرکت بستنی‌سازی «بن و جری» برای توقف فروش محصولاتش در سرزمین‌های اشغالی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس مقابله خواهد کرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز تهدید کرده کرده که ده‌ها ایالت آمریکا قوانینی علیه تحریم رژیم صهیونیستی دارند که با استفاده از آن، این شرکت آمریکایی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت "تا پشیمان شود. "

گیلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به فرمانداران و مجالس 35 ایالت آمریکا، از آن‌ها خواست تا علیه شرکت بن و جری اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

رسانه‌های صهیونیستی روز چهارشنبه مدعی شدند پس از تصمیم شرکت بستنی‌سازی آمریکا برای تحریم رژیم صهیونیستی، مردم در سرزمین‌های اشغالی در اقدامی نمادین اقدام به خرید محصولات این شرکت کردند اما آن‌ها را به درون سطل زباله انداختند.

در همین حال مردم فلسطین از این اقدام شرکت بن و جری استقبال کرده‌اند.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی بیش از 250 شهرک یهودی‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود 650 هزار یهودی در آن‌ها ساکن هستند. بر اساس اصول حقوق بین المللی، سکونت آنان در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

گفتنی است فلسطینیان تقریبا هر جمعه در مناطق مختلف کرانه باختری در اعتراض به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و ساخت دیوار حائل تظاهرات می‌کنند و مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها