حمله خمپاره‌ای عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه به شمال الرقه

عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه جاده بین‌المللی اِم فور(M4) در شمال الرقه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دادند.

حمله خمپاره‌ای عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه به شمال الرقه
کد خبر: 506534
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۶:۳۷

اعتمادآنلاین| گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه با استفاده از سلاح‌های سنگین و شلیک چند گلوله خمپاره، جاده اِم فور را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از سانا، منابع محلی سوریه می‌گویند، در این حمله خمپاره‌ای که عصر دیروز صورت گرفت، یک شهروند سوری کشته شده و سه تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الاخباریه سوریه هم ضمن انتشار این خبر گزارش داد که «ترکیه و عناصر تحت حمایت آن از ابتدای حملاتش به اراضی سوریه، بارها مناطق و روستاهای الرقه را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده‌اند».

دیروز همچنین یک فروند بالگرد آمریکا با موشک، منزلی در روستای «جاموس» واقع در شرق شهر حسکه را پس از اینکه توسط نیروهای شبه نظامی کُرد (قسد) وابسته به آمریکا محاصره شده بود، هدف قرار داد.

منابع خبری سوریه گزارش دادند در این حمله هوایی آمریکا، سه نفر کشته و شماری زخمی شدند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال 1396، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها