کد خبر: 506542
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

توافق آلمان-آمریکا درباره خط لوله "جریان شمالی-2"؛ موضوع مذاکرات تلفنی مرکل و پوتین

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان از اتمام ساخت خط لوله گاز "جریان شمالی-2" در آینده نزدیک ابراز رضایت کرده و آنگلا مرکل جزییات توافق صورت گرفته با آمریکا در باره این طرح را به اطلاع ولادیمیر پوتین رساند.

توافق آلمان-آمریکا درباره خط لوله "جریان شمالی-2"؛ موضوع مذاکرات تلفنی مرکل و پوتین
کد خبر: 506542
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در جریان مکالمه تلفنی خود با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان، توافق جدید برلین و واشنگتن درباره وضعیت پیرامون خط لوله گاز "جریان شمالی-2" را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، بر اساس اطلاعات کرملین، رهبران روسیه و آلمان از این مسئله که ساخت خط لوله "جریان شمالی-2" در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید، ابراز رضایت کردند. پوتین پایبندی طرف آلمانی به انجام تعهدات خویش برای تحقق این طرح که صرفاً جنبه اقتصادی دارد را مورد توجه قرار داد و هدف از ساخت این خط لوله را تقویت امنیت انرژی کشور آلمان و بطور کلی اتحادیه اروپا نامید.

در جریان این گفتگوی تلفنی، خانم مرکل نیز رئیس جمهوری روسیه را در جریان نتیجه رایزنی‌های اخیر خود با "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا درباره این خط لوله در واشنگتن قرار داد و ولادیمیر پوتین نیز دیدگاه خود را در این باره بیان کرد.

رهبران دو کشور همچنین امکان ادامه توافقنامه بین شرکت گازپروم روسیه و شرکت نفت و گاز اوکراین مربوط به ترانزیت گاز طبیعی روسیه از طریق خاک اوکراین به کشورهای اروپایی، بعد از سال 2024 را مورد بررسی قرار دادند.

پوتین پیش از این اعلام کرده بود که روسیه قصد دارد در آینده نیز تمامی تعهدات خود در چارچوب قرارداد پمپاژ گاز طبیعی به خطوط لوله اوکراین و انتقال آن از خاک اوکراین به سمت اروپا را انجام دهد و این مسئله به مناقشه نظامی در منطقه دونباس یا اجرای خط لوله گاز "جریان شمالی-2" هیچ ارتباطی ندارد.

این در حالی است که "ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین در دیدار اخیر خود با آنگلا مرکل ابراز نگرانی کرده بود که در صورت راه اندازی خط لوله گاز "جریان شمالی-2"، این کشور ممکن است از طرح ترانزیت گاز حذف گردد. صدر اعظم آلمان به وی اطمینان داد که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها