صلیب سرخ:

افغانستان در میان مرگبارترین مکان‌های جهان برای غیرنظامیان است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بحبوحه رشد خشونت در افغانستان گزارش داد، این کشور جنگ‌زده همچنان در میان مرگبارترین مکان‌ها برای غیرنظامیان در جهان است.

افغانستان در میان مرگبارترین مکان‌های جهان برای غیرنظامیان است
کد خبر: 506585
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۲:۴۱:۱۴

اعتمادآنلاین| این سازمان بشردوستانه مستقر در ژنو اعلام کرد تنها در شش ماه نخست امسال حدود 49 هزار و 500 غیرنظامی مجروح را در سراسر افغانستان پذیرش و درمان کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صلیب سرخ در بحبوحه شکست تازه‌ترین دور از مذاکرات بین افغان‌ها در دوحه اعلام کرد: به طور متوسط روزانه 270 تن نیاز به درمان جراحت‌های بسیار جدی و دردناک دارند که سبک زندگی آنها را تغییر میدهد.

براساس اعلام صلیب سرخ، زنان و کودکان حدود نیمی از تلفات غیرنظامیان در افغانستان را تشکیل میدهند و جوامع به موازات تشدید خشونت در ماه های اخیر با تشدید مرگبار کرونا مواجه شده‌اند.

هنوز دولت افغانستان یا طالبان واکنشی به این گزارش نداشته است.

الویی فیلون، رئیس صلیب سرخ در افغانستان از طرفین درگیر خواسته است تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.

او گفت: بیش از چهار دهه درگیری در افغانستان باعث نابودی سیستم مراقب بهداشتی آن شده است. با توجه به اینکه کووید-19 یک تهدید مرگبار دیگر است، دسترسی به بهداشت یکی از مهمترین نیازهای انسانی در جای به جای این کشور، بدون توجه به وابستگی سیاسی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها