کد خبر: 506590
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۲:۵۴:۰۰
| |

صادق ضیاییان، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

رگبار رعدوبرق در بیش از 10 استان طی روزهای آینده / وزش باد شدید در شرق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی سه روز آینده در برخی استان‌های کشور رگبار و رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود، از وزش باد شدید در نوار شرقی کشور طی این مدت نیز خبر داد.

رگبار رعدوبرق در بیش از 10 استان طی روزهای آینده / وزش باد شدید در شرق کشور
کد خبر: 506590
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ صادق ضیاییان، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (31 تیر) در برخی مناطق هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (31 تیر) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌مورد انتظار است، گفت: از فردا تا یکشنبه (1 تا 3 مرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (1 مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده باران با احتمال رعدوبرق انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، شنبه و یکشنبه (2 و 3 مرداد) در گیلان و برخی مناطق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز و فردا در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه (2 و 3 مرداد) در سمنان، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه (4 مرداد) در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

ضیاییان همچنین اظهار کرد: از فردا تا یکشنبه (1 تا 3 مرداد) دمای هوا بین 4 تا 8 درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد. همچنین طی ‌پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت فردا تا یکشنبه (1 تا 3 مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (1 مرداد) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 39 سانتیگراد و طی روز ‌شنبه (2 تیر) نیز صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (31 تیر و 1 مرداد) اهواز با بالاترین دمای 47 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه 31 و 30 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها