کد خبر: 506591
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۳:۰۱:۳۸
| |

وزیر خارجه عراق:

چهارمین دور گفت‌وگو بین بغداد و واشنگتن، آخرین دور است

وزیر خارجه عراق تاکید کرد، چهارمین دور گفت‌وگو بین بغداد و واشنگتن، آخرین دور آن خواهد بود.

چهارمین دور گفت‌وگو بین بغداد و واشنگتن، آخرین دور است
کد خبر: 506591
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۳:۰۱:۳۸

اعتمادآنلاین| فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق خاطرنشان کرد، در جریان دیدار مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص روابط بین دو کشور از جمله عدم ابقای هیچ پایگاه آمریکایی در عراق گفت‌وگو خواهد شد.

وی در ادامه افزود، این دور از گفتگوها شامل توافق بر سر جدول زمانی عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سرتا سر خاک عراق خواهد بود. آمریکایی‌ها برخلاف آنچه برخی‌ها می‌گویند در پایگاه‌های عراقی مستقر هستند نه آمریکایی.

فؤاد حسین همچنین گفت، دولت کنونی آمریکا برخلاف دولت سابق اوضاع عراق را به خوبی درک می‌کند و احتمال دارد دو طرف پس از پایان رایزنی‌های راهبردی به توافق سال 2008 بازگردند.

وزیر خارجه عراق روز دوشنبه گذشته در رأس هیأتی عالی رتبه با هدف آماده سازی دور چهارم گفت‌وگوهای راهبردی در خصوص عقب نشینی آمریکا از عراق وارد واشنگتن شد.

از سوی دیگر، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی در پارلمان عراق خاطرنشان کرد، بارزترین موضوعاتی که مصطفی الکاظمی در جریان نشست خود با جو بایدن به بررسی آن خواهد پرداخت، عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، افزایش همکاری و هماهنگی امنیتی و نظامی بین دو کشور بر اساس توافق امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن و همچنین پرونده انرژی، سرمایه‌گذاری و اقتصاد و تمرکز بر پرونده سلامتی و بهداشتی شیوع ویروس کرونا است.

الفایز ادامه داد، نخست وزیر عراق با بایدن در خصوص وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه، تلاش و همکاری به خاطر ایجاد فضایی امن و باثبات از طریق روابط خوب و جدی با همگان رایزنی خواهند کرد به ویژه اینکه عراق در دوره گذشته در نزدیک کردن دیدگاه‌های قدرت‌های منطقه‌ای مهم و موثر در منطقه و جهان نقش کلیدی ایفا کرد.

وزارت خارجه عراق پیشتر از ورود هیأت مذاکره کننده به واشنگتن خبر داد که مقدمه رایزنی راهبردی به رهبری مصطفی الکاظمی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها