نظامیان آمریکایی: جنگ را در افغانستان باخته‌ایم

خروج نظامی آمریکا پس از دو دهه از افغانستان پرسش‌هایی را بین نظامیان این کشور به وجود آورده است مبنی بر این که نتیجه این همه چه بود در حالی که آنها معتقدند این جنگ را باخته‌اند.

نظامیان آمریکایی: جنگ را در افغانستان باخته‌ایم
کد خبر: 506617
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۴:۵۱:۳۷

اعتمادآنلاین| آمریکا و دیگر نیروهای خارجی در حالی از افغانستان خارج می‌شوند که بیش از 3500 نفر از نظامیان آنها کشته و هزارن تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، هر چند مقام‌های آمریکایی کشته شدن «بن لادن» و تضعیف القاعده را هدف اصلی لشکرکشی به افغانستان می‌دانند اما برخی از نظامیان آمریکایی بر این باورند که هدف حضور نظامی آمریکا در افغانستان برآورده نشده است.

«جیسون لیلی» عضو نیروهای ویژه آمریکا که مدتها در عراق و افغانستان جنگیده است، باور دارد که دوستان و هم‌رزمانش در جنگی کشته شدند که آمریکا برنده آن نیست و هدف آن نیز به دست نیامده است.

وی با اشاره به جنگ علیه طالبان گفت که «ما صد در صد جنگ را باخته‌ایم. طالبان گذرگاه‌های مهم را مانند گذرگاه مرزی با تاجیکستان گرفته‌اند و از آن پول به دست می‌آورند. ما هنوز به‌طور کامل نیز خارج نشده‌ایم اما طالبان همه جا را خواهد گرفت. چه کی مانع آنها خواهد شد. تمام هدف مأموریت ما، نابود ساختن ای گروه بود».

این در حالی است که بر اساس بنیاد اطلاعات دانشگاه براون در آمریکا، طی جنگ در افغانستان بیش از 3500 نظامی خارجی و 47 هزار غیرنظامی و 66 هزار نظامی افغان کشته شده‌اند.

این نظامی آمریکایی خاطرنشان کرد که همه چیز را سیاه و سفید می‌دیده است، خب در برابر بد اما وقتی به افغانستان رفته بود، مشاهده کرده بود که همه چیز مثل فیلم‌ها نیست.

جیسون همچنین اظهار داشت که «نباید در رفتن به جنگ و ساختن ماشین‌های پول و قراردادهای نظامی عجله شود. مردمانی هستند که از این راه بسیار پول‌دار شدند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها