با رسیدن طالبان به مرزهای کشور:

ارتش تاجیکستان برای اولین بار در تاریخ این جمهوری به حالت آماده‌باش درآمد

دفتر رئیس جمهوری تاجیکستان امروز (پنجشنبه) گزارش داد، نیروهای مسلح این کشور برای اولین بار در تاریخ این جمهوری مستقل برای بررسی آمادگی جنگی به حالت آماده باش فوق العاده درآمدند.

ارتش تاجیکستان برای اولین بار در تاریخ این جمهوری به حالت آماده‌باش درآمد
کد خبر: 506619
|
۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ۱۵:۰۱:۴۸

اعتمادآنلاین| در این بیانیه آمده است: به منظور بررسی آمادگی رزمی واحدهای نظامی، 100 هزار افسر و سرباز نیروهای مسلح و 130 هزار افسر و سربازان ذخیره برای اولین بار در تاریخ کشور مستقل تاجیکستان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این بررسی به دستور امامعلی رحمان، رئیس جمهوری تاجیکستان انجام شد که شخصا بعد از این عملیات سه ساعته به پایگاه گارد ملی رفت. در مجموع، آمادگی جنگی 1023 قطعه زرهی، 3167 خودرو، 447 توپخانه، 234 سامانه دفاع هوایی و 45 هواپیمای نظامی و ترابری و بالگرد انجام شد.

امامعلی رحمان در سخنرانی مقابل نیروهای کشورش تأکید کرد که اوضاع افغانستان "بسیار متشنج و غیرقابل پیش بینی است" و در این راستا "نیروهای مسلح، یعنی همه واحدهای نظامی و همچنین نهادهای اجرای قانون کشور برای اطمینان از آمادگی رزمی آنها در بالاترین سطح برای جلوگیری و مقابله با تهدیدهای واقعی و بالقوه و انجام اقدامات فوری و اضافی مربوطه سنجیده میشوند."

رئیس جمهوری تاجیکستان تاکید کرد، وظیفه اصلی "اطمینان از حفاظت قابل اعتماد از مرزهای دولتی و بسیج همه نیروها در این زمینه است." در بیانیه دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است، به دنبال سخنرانی امامعلی رحمان یک رژه نظامی با مشارکت 10 هزار نیروی پرسنل و ذخیره انجام شد.

درگیری میان نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان به دنبال تصمیم 14 آوریل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای خاتمه دادن به عملیات در افغانستان شدت یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها