کد خبر: 506658
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۸:۵۸:۰۵
| |

غیبت شینزو آبه در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک

در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ناروهیتو امپراتور ژاپن حضور خواهد داشت و احتمال آن می رود که او این بازی ها را افتتاح کند اما از سویی دیگر شینزو آبه نخست وزیر پیشین این کشور که یکی حامیان این میزبانی بود، تصمیم گرفت به دلیل شرایطی که درخصوص شیوع ویروس کرونا وجود دارد در مراسم افتتاحیه شرکت نکند.

غیبت شینزو آبه در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک
کد خبر: 506658
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۸:۵۸:۰۵

اعتمادآنلاین| مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک با حضور امپراتور ژاپن و غیبت نخست وزیر پیشین این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، پس از مدت ها وقفه و انتظار بالاخره المپیک توکیو می رود تا رسما آغاز شود، بر همین اساس در مراسم افتتاحیه این بازی ها ناروهیتو امپراتور ژاپن حضور خواهد داشت و احتمال آن می رود که او این بازی ها را افتتاح کند اما از سویی دیگر شینزو آبه نخست وزیر پیشین این کشور که یکی حامیان این میزبانی بود، تصمیم گرفت به دلیل شرایطی که درخصوص شیوع ویروس کرونا وجود دارد در مراسم افتتاحیه شرکت نکند.

آبه در میزبانی ژاپن نقش بسیار مهمی داشت، او سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد و این احتمال می رود که جایگزین وی یوشیهیده سوگا به عنوان نخست وزیر در این نشست شرکت کند.

رسانه های ژاپنی گزارش دادند که کمتر از 950 نفر که عمدتا افراد برجسته و مقامات رسمی هستند در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت. مراسم افتتاحیه معمولاً به عنوان ویترین اصلی کشور میزبان ارائه می شود، اما با افزایش موارد COVID-19 در توکیو و اطراف آن ، برگزار کنندگان حضور تماشاگران را منتفی می دانند.

NHK گفت که آبه پس از اعلام وضعیت اضطراری و محدودیت ویروس در توکیو ، در تلاش برای به حداقل رساندن خطرات بهداشتی در میان ساکنان و بازدیدکنندگان ، تصمیم به عدم حضور در این مراسم گرفت.

عفونت های COVID-19 در پایتخت جهش پیدا کرده و پیش بینی می شود که باعث افزایش فشار بیشتر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی شود. ساکنان ژاپن که فقط یک سوم آنها حداقل یک دوز واکسن زده اند نگران هستند که المپیک به یک رویداد فراگیر تبدیل شود. در یک نظرسنجی اخیر در روزنامه آساهی 68 درصد از پاسخ دهندگان در مورد توانایی سازمان دهندگان المپیک در کنترل عفونت های ویروس کرونا اظهار تردید کردند و 55 درصد گفتند که با ادامه بازی ها مخالف بودند.

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو ساعت 20 امروز (جمعه) به وقت محلی (ساعت 15:30 به وقت تهران) در ورزشگاه ملی این شهر آغاز می‌شود و 210 دقیقه به طول خواهد انجامید. در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه، سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها عنوان کرد که مراسم افتتاحیه به جای یک جشنواره، یک مراسم رسمی و جدی خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها