احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس:

مشکل بزرگ بازار مسکن مربوط به سفته بازی و دلالی است / 35 درصد از قیمت سیمان کاذب و مربوط به دلالی است / نیازمند یک اقدام ملی جهت احیای تالاب انزلی هستیم

یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مشکل بزرگ بازار مسکن مربوط به سفته بازی و دلالی است و مسیر رسیدن سیمان به دست مصرف کننده دچار مشکل است.

مشکل بزرگ بازار مسکن مربوط به سفته بازی و دلالی است / 35 درصد از قیمت سیمان کاذب و مربوط به دلالی است / نیازمند یک اقدام ملی جهت احیای تالاب انزلی هستیم
کد خبر: 506660
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ احمد دنیامالی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ساخت یک میلیون مسکن در کشور، اظهار کرد: ادغام وزارت راه و مسکن به ضرر حوزه مسکن بود و مجلس به دنبال آن است که از طریق کار کارشناسی، وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن را به صورت مستقل ایجاد کند.

به گزارش مهر، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در خصوص تولید سیمان نداریم، ادامه داد: مشکل بزرگ بازار مسکن مربوط به سفته بازی و دلالی است و مسیر رسیدن سیمان به دست مصرف کننده دچار مشکل است.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی بر بازار سیمان، اضافه کرد: 35 درصد از قیمت سیمان کاذب و مربوط به دلالی و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود.

دنیامالی با اشاره به خشک شدن بخش عظیمی از تالاب انزلی، عنوان کرد: در بالاترین سطح عقب نشینی خزر هستیم و دریا پیشروی دارد و رسوبات موجود در تالاب نیز دیگر خطری است که حیات تالاب انزلی را تهدید می‌کند و نیازمند یک اقدام ملی جهت احیای آن هستیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس افزود: وزارت نیرو حد تالاب انزلی را به 25 هزار هکتار افزایش داده بود که این کار غیرعلمی است لذا توافق شد در گام نخست حدود 2 هزار هکتار شامل طرح‌های هادی روستایی و طرح جامع شهری از حد بستر تالاب خارج شود.

دنیامالی اقدامات اداره کل محیط زیست گیلان در خصوص جمع آوری سنبل آبی را ناکافی خواند و بیان کرد: صاحبنظران معتقدند مبارزه مکانیکی با سنبل آبی راهکار مناسبی نبوده و باید به مبارزه بیولوژیک روی آورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها