کد خبر: 506739
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۲:۲۱:۰۶
| |

فرانسه و الجزایر درباره جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس تحقیق می‌کنند

دادستانی کل الجزایر دستور تحقیقات درباره گزارشات منتشر شده درخصوص جاسوسی از شخصیت‌های این کشور از طریق برنامه اسرائیلی پگاسوس را داد.

فرانسه و الجزایر درباره جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس تحقیق می‌کنند
کد خبر: 506739
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۲:۲۱:۰۶

اعتمادآنلاین| در بیانیه دادستانی الجزایر آمده است: با توجه به گزارشات منتشر شده درباره عملیات جاسوسی که منافع الجزایر در معرض آن قرار گرفته و شنود شهروندان و شخصیت‌های الجزایری از طریق برنامه‌های جاسوسی دادستانی کل دستور تحقیقات در این باره را داده است. مرکز قضایی متخصص در زمینه مبارزه با جنایت‌های سایبری و اطلاعاتی مکلف به بررسی این مسئله شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه النهار، وی افزود: اگر این مسئله ثابت شود شامل جنایت‌هایی است که براساس قانون الجزایر با آن برخورد می‌شود این جنایت‌ها شامل جمع آوری اطلاعات برای تحویل به یک کشور خارجی که به منافع دفاع ملی لطمه می‌زند و نقض محرمانه اطلاعات و ورود غیرقانونی به سامانه داده‌ها است.

یکشنبه رسانه‌ها اعلام کردند که برخی کشورها از جمله مراکش، عربستان و مکزیک از برنامه پگاسوس برای جاسوسی از روزنامه نگاران و مخالفان و فعالان و شخصیت‌هایی استفاده کرده‌اند.

از سوی دیگر سخنگوی دولت فرانسه از آغاز تحقیقات این کشور درباره این بدافزار جاسوسی دو روز پس از اعلام اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هدف احتمالی بوده خبر داد.

وی به رادیو "ﻓرانس اینتر" گفت که ماکرون این مساله را باجدیت و از نزدیک پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها