کد خبر: 506898
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

ترجمه «راز و رمز برقراری ارتباط» چاپ شد

تاب «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» نوشته سباستین توماس، «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستف ژانر ژازله و «راز و رمز مذاکره؛ دستورالعمل روانشناسی تعهد» نوشته داوید بیتون و استفان لُکر سه‌کتاب دیگری هستند که انتشارات ققنوس به‌تازگی ترجمه‌شان را در گروه کتاب‌های روانشناسی موفقیت منتشر کرده است.

ترجمه «راز و رمز برقراری ارتباط» چاپ شد
کد خبر: 506898
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کتاب «راز و رمز برقراری ارتباط» نوشته باربارا متیسون به‌تازگی با ترجمه فرزانه مهری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش مهر، کتاب «راز و رمز آماده‌سازی ذهنی» نوشته سباستین توماس، «راز و رمز تفکر مثبت» نوشته کریستف ژانر ژازله و «راز و رمز مذاکره؛ دستورالعمل روانشناسی تعهد» نوشته داوید بیتون و استفان لُکر سه‌کتاب دیگری هستند که این‌ناشر به‌تازگی ترجمه‌شان را در گروه کتاب‌های روانشناسی موفقیت منتشر کرده است.

نسخه اصلی کتاب «راز و رمز برقراری ارتباط» سال 2016 منتشر شده و باربارا متیسون نویسنده آن، مربی بین‌المللی و روانکاو فرانسوی‌آمریکایی است که بیش از 20 سال است در حوزه ارتباطات فرهنگی کار می‌کند. او در نوشتن این‌کار از تجربیات خود استفاده و راهکارهایی ارائه کرده که به مخاطبانش کمک کنند در موقعیت‌‎های فردی و کاری رابطه مؤثرتری با شخص یا اجتماع برقرار کنند.

باربارا متیسون در کتاب «راز و رمز برقراری ارتباط»، با بررسی ساز و کارهای ارتباطات میان‌فردی و ارائه تمرین‌های عملی، در پی گسترش ظرفیت‌های ارتباطی است و معتقد است با این‌گسترش، مخاطبش خود را بهتر خواهد شناخت و در جریان مراوداتش، رفتار صحیح‌تری در پیش می‌گیرد. همچنین با حفظ تعادل در رابطه، آن را به تجربه‌ای سازنده و صلح‌آمیز تبدیل می‌کند. او می‌گوید هرچند به زعم عموم، ما در عصر ارتباطات به سر می‌بریم و روزانه به اشکال مختلف در حال برقراری ارتباط با آدم‌ها هستیم، وقتی درست نگاه کنیم، می‌فهمیم آغاز یک رابطه ساده به نظر می‌رسد، اما حفظ آن و برقراری تفاهم مشترک بسیار دشوار است.

کتاب پیش‌رو چندین‌فصل دارد که هر فصل آن، مانند سه‌کتاب دیگری که نام بردیم، شامل بخش‌های «کلیدهای تغییر»، «چرا باید تغییر کرد؟» و «در هر صورت تلاشتان را بکنید» می‌شود. این‌کتاب 5 فصل دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت‌اند از:

«چه جایگاهی به خود می‌دهم؟»، «بشنویم اما اشتباه نکنیم»، «با رفتار مثبت خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم»، «چرا به استقبال درگیری برویم: تعارضات، هیجانات و دیگر رفتارهای پرتنش» و «ابراز وجود کنید و در محیط کار جای خود را در میان دیگران پیدا کنید.»

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

در مورد تفسیر کردن باید بگوییم که، در هر صورت، افرادی که به هم نزدیک‌اند تفسیرهای نزدیک به هم دارند، مگر نه؟ کلمه لوله‌کش خب معلوم است که چه معنایی دارد. یک فرایند خوب، یک فرایند خوب است. و این‌که در هر حال، همه‌چیز را نمی‌توان با کلمات بیان کرد. واقعیت‌هایی وجود دارند که در برابر کلمات مقاومت می‌کنند: موقعیت‌های حساس، لحظات پرهیجانی که در آن با افراد سهیم هستیم. لطفا کمی سکوت! چنین موقعیتی هم می‌تواند مایه برقراری «ارتباط» شود! اگر همه را درباره این که چه می‌گویند سوال‌پیچ کنیم، دیوانه می‌شوند.

وقتی فکرش را می‌کنیم، ممکن است خنده‌دار باشد: همه مودبانه به هم لبخند می‌زند و ... هیچ‌کس حرف دیگری را نمی‌فهمد! من در این‌ماجرا تنها نیستم: اگر دیگری به من نگوید چه فکری دارد، چطور می‌شود حرف هم را بفهمیم؟ مخاطب من هم باید وارد بازی شود.

در هر صورت، من مبادی آدابم: به خودم اجازه نمی‌دهم که قضاوت‌هایم را درباره اشخاص با صدای بلند بیان کنم. خلاصه، این باعث نمی‌شود که کمتر به آن فکر کنم... هر حرفی را نمی‌توان بر زبان آورد.

این‌کتاب با 151 صفحه مصور، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها