نایب رئیس کانون سرتاسری انجمن‌های صنفی مرغ گوشتی توضیح داد:

انحراف در شبکه توزیع گوشت مرغ/چرا قیمت در بازار چند برابر می‌شود؟

نایب رئیس کانون سرتاسری انجمن‌های صنفی مرغ گوشتی کشور قیمت‌های سرسام‌آور بازار را ناشی از نبود ساز و کار مشخص در مسیرِ کشتارگاه تا عرضه دانست که با انحرافِ شدید روبروست.

انحراف در شبکه توزیع گوشت مرغ/چرا قیمت در بازار چند برابر می‌شود؟
کد خبر: 506920
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۲:۵۸:۱۴

اعتمادآنلاین| حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی مرغ گوشتی کشور در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "گفتگوی اقتصادی" با اشاره به عرضه مرغ روزانه به بازار اظهار کرد: قیمت‌ها نباید بیش از آنچه امروز در بازار یافت می‌شود، افزوده شود چرا که مرغداران ما با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، قیمتی را در نظر نمی‌گیرند.

به گزارش صدا و سیما، وی مرغداران متخلف را با تعزیرات رو به رو دانست و نیز تاکید کرد در صورت احراز تخلف، سامانه به روی این دسته از مرغداران، برای جوجه ریزی‌های آتی بسته می‌شود.

اسدالله نژاد با بیان این مطلب افزود: مرغداران به تکالیف خود عمل می‌کنند و اگر اشکالی و ایرادی وجود داشته باشد نیز ناشی از این است که ساز و کاری برای مسیرِ کشتارگاه تا عرضه تعریف نشده است و در این مسیر با انحرافِ شدید رو به رو هستیم.

وی افزود: پس از کشتار مرغ، شاهد نوعی رهاشدگی هستیم و کشتارگاه‌ها می‌توانند مرغ را به هر نرخی که بخواهند عرضه کنند.

اسدالله نژاد تصریح کرد: وقتی مرغدار، محصول خود را به نرخ مصوب عرضه می‌کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که به دست مصرف کننده با قیمت‌های بسیار گران‌تر برسد.

وی این ظلم را در حق تولید کننده و هم مصرف کننده دانست و افزود: این دو گروه باید از منافع ارز 4200 تومانی بهره‌مند شوند، ولی متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

نایب رئیس کانون سرتاسری انجمن‌های صنفی مرغ گوشتی کشور خاطرنشان کرد: آمار کف بازار نشان نمی‌دهد که روزانه 7 هزار تن مرغ گم می‌شود.

اسدالله نژاد چنین مسئله‌ای را محل چالش برای سامانه‌های آماری عنوان کرد و گفت: با توجه به ساز و کار‌های موجود باید راستی آزمایی صورت گیرد تا مشخص شود آیا ارقام واقعی است یا خیر!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها