کد خبر: 506986
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۶:۰۰
| |

وزیر راه و شهرسازی:

پیشرفت بیش از 70 درصدی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رودبار با بیان اینکه قطعه باقی مانده آزادراه رشت-قزوین عمدتاً مشمول ساخت پل و تونل است ، اظهار داشت: از حدود 8.3 کیلومتر باقی مانده حدود پنج کیلومتر پل و تونل است که اجرای آن برای احداث آزادراه یک منطقه سخت و دشواری بود.

پیشرفت بیش از 70 درصدی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین
کد خبر: 506986
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ۱۷:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رودبار با بیان اینکه قطعه باقی مانده آزادراه رشت-قزوین عمدتاً مشمول ساخت پل و تونل است ، اظهار داشت: از حدود 8.3 کیلومتر باقی مانده حدود پنج کیلومتر پل و تونل است که اجرای آن برای احداث آزادراه یک منطقه سخت و دشواری بود.

زیرا زندگی مردم پیرامون رودخانه منجیل و رودبار شکل گرفته که این مسئله فرآیند کار را دشوار می کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمانبندی 27 ماهه برای پایان پروژه گفت: در حال حاضر 20 ماه از زمان بندی رئیس جمهور گذشته و پیشرفت مناسبی را شاهد هستیم.

اسلامی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 900 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود با همین پیشرفت تا چند ماه آینده قطعه باقی مانده به بهره برداری برسد.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

11 کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، باقی مانده بود که سه هزار و 200 متر آن در دولت دوازدهم طی چندین سال گذشته به بهره برداری رسید و هشت کیلومتر دیگر نیز ئدر آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

اتمام این پروژه بخش عظیمی از بار ترافیکی این منطقه را برطرف خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها