کد خبر: 507137
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۲:۵۹
| |

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان:

پاکستان از طالبان حمایت مالی و نظامی می‌کند

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از آمدن 15 هزار شبه نظامی از پاکستان به افغانستان خبر داد و گفت که این افراد برای حمایت از طالبان به افغانستان می‌آیند.

پاکستان از طالبان حمایت مالی و نظامی می‌کند
کد خبر: 507137
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۲:۵۲:۵۹

اعتمادآنلاین| حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، در گفت‌وگوی تازه با اسکای نیوز گفت که مدرسه‌های دینی تحت حمایت اسلام آباد برای حمایت از طالبان و دوام جنگ در افغانستان تلاش می‌کنند و حالا می‌خواهند که جنگجویان بیشتری بفرستند تا همراه با طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بجنگند.

به گزارش ایسنا، او می‌گوید چندی پیش 10 هزار جنگجوی پاکستانی برای حمایت از طالبان وارد افغانستان شده است و حالا تلاش‌ها جریان دارد که بیش از 15 هزار جنگجوی پاکستانی دیگر نیز برای تشدید جنگ فرستاده شود.

حمدالله محب، در این مصاحبه خود بار دیگر دولت پاکستان را به حمایت از طالبان و تشدید جنگ در این کشور متهم کرد و گفت: «پاکستان طالبان را حمایت مالی و نظامی می‌کند تا جنگ را در افغانستان تشدید کند.»

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان از زمانی که به این سمت گمارده شده است تا کنون یکی از منتقدان تند پاکستان به شمار می‌رود. او در سخنرانی‌های خود همیشه از پاکستان انتقاد کرده و این کشور را حامی اصلی طالبان و شعله‌ور ساختن جنگ در افغانستان دانسته است. اکنون که نظامیان خارجی نیز مشغول ترک افغانستان هستند و جنگ طالبان علیه نظامیان افغان بیش از پیش تشدید یافته است، محب نیز انتقادهای تند خود را در برابر پاکستان افزایش داده و تاکید دارد که اسلام‌آباد در تلاش است که در حمایت از طالبان جنگجویان بیشتری به افغانستان بفرستد تا به اهدافش برسد.

در کنار حمدالله محب، رئیس‌جمهور افغانستان و مقامات نظامی کنونی و پیشین این کشور نیز پاکستان را اصلی‌ترین عامل جنگ و کشتار در افغانستان می‌دانند و می‌گویند که طالبان ساخته اسلام‌آباد بوده و به اشاره این کشور جنگ را در افغانستان تشدید کرده است و حالا برای براندازی نظام در این کشور تلاش می‌کند.

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز یکی از منتقدان دولت پاکستان به شمار می‌رود. او بارها اسلام‌آباد را به حمایت طالبان و فرستادن جنگجو به افغانستان متهم کرده است.

نبیل نیز به تازگی در مورد آمدن هزاران جنگجو از پاکستان برای حمایت از طالبان در افغانستان سخن گفته است. او گفت: «اگر اسپین بولدک آزاد نشود روزانه یک‌ هزار شبه نظامی پاکستانی وارد خاک افغانستان خواهد شد. دولتمردان افغان باید این روستا را از کنترل طالبان خارج کرده و اجازه ندهد که جنگجویان پاکستانی به شکل آزادانه داخل افغانستان شوند .

رئیس پیشین امنیت ملی این کشور از یک توطئه بزرگ علیه دولت افغانستان و مردم این کشور از سوی پاکستان خبر داد و از رهبران افغان خواست که بیدار شوند و افغانستان را نجات دهند و دیگر منتظر سخنان خارجی‌ها نباشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها