نفوذ یک تکنوکرات در جریان انقلاب / مازیار حسینی با حمایت طیفی خاص سودای تصاحب بهشت را در سر دارد

اشتیاق تکیه زدن بر کرسی شهرداری تهران و گرفتن رای از شورای ششمی ها مازیار حسینی را که در بین جمع مدیران شهری به عنوان یک مدیر دارای سبقه اصلاح طلبی و رویکرد تکنوکراتی در مدیریت شهری محسوب می شود را، مدعی جهادی گری و سبک مدیریتی انقلابی کرده است.

نفوذ یک تکنوکرات در جریان انقلاب / مازیار حسینی با حمایت طیفی خاص سودای تصاحب بهشت را در سر دارد
کد خبر: 507173
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۰:۴۱

اعتمادآنلاین| اشتیاقی که این روزها در پست های اینستاگرامی اش به شدت جلب توجه می کند، استفاده مکرر او از هشتگ هایی چون مدیر جهادی، جانم فدای ایران، جانم فدای رهبر، ایران سربلند(شعار انتخاباتی محمدباقر قالیباف)، ائتلاف نیروهای انقلاب و… موید تلاش او برای جا انداختن خود به عنوان یک مدیر انقلابی در میان شورای شهر ششمی هاست.

به گزارش مدارا،‌ سودایی که به شدت مورد تقبیح برخی نیروهای ارزشی قرار گرفته است و چهره های این جریان با تاکید بر اینکه با شعار جهادی دادن کسی انقلابی نمی شود و نیروهای انقلابی داری رزومه عیان و مشخص عملکردی هستند به مصاف او رفته اند.

کافی است برای صحت سنجی این ادعا کلید واژه هایی چون انقلابی، ارزشی، شهرداری تهران و نیروی جهادی را در موتور های جستجوی فضای مجازی سرچ کرد ماحصل این جستجو هشدارها و آلارم های چهره های جریان انقلابی از منتخبان ششمین دوره شورای شهر گرفته تا نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم و حتی ادوار مجلس نسبت به حضور یک تکنوکرات با شعار انقلابی و جهادی در قامت بیست و دومین شهردار تهران هشدار داده اند.

مازیار حسینی

نام مازیار حسینی حتی پیش از برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای شهر در رسانه ها به عنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران مطرح شده بود.

البته او پس از آنکه نامش در رسانه ها به عنوان یکی ازگزینه های شهرداری تهران مطرح شد خیلی سریع عزم تغییر سبک و اصلاح روش مدیریتی به سرش افتاد و به میدان آمد تا با ویرایش سبک مدیریتی گذشته اش که به عنوان یک مدیر تکنوکرات شناخته می شد تغییر مسیر دهد با برشمردن فکت های جهادی خود را در دایره نیروهای جهادی معرفی کند تا شاید واسطه ای شود برای جای گرفتن در دایره جریان انقلابی که شورای شهر ششم را به تصاحب خود در آورده اند.

مازیار حسینی

به هر روی مازیار حسینی جزو 11 گزینه منتخبان ششمین دوره شورای شهر تهران برای شهرداری تهران است. که فردا باید رزومه و برنامه پیشنهادیش برای اداره شهر تهران را به منتخبان شورای شهر ارایه کند.

او که از مدیران محبوب محمد باقر قالیباف در دوره شورای شهر چهارم و پنجم محسوب می شود، درهمین راستا عکسی از همراهی اش با محمد باقر قالیباف در رسیدگی با حادثه تلخ پلاسکو منتشر کرد متنی را با قلم یک مدیر جهادی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و طی آن با اعلام همراهی همه جانبه از محمد باقر قالیباف خواهش کرد که نامش را از گمانه زنی های سکان داری بهشت کنار بگذارند.

در این متن، مازیار حسینی در حالی در صدد بود خود را یک مدیر میدانی و جهادی معرفی کند که در رزومه اجرایی او نه خبری از رویکرد اعتقادی - سیاسی و مذهبی یک مدیر جهادی است و نه تعلق به جریان انقلابی که خود را میدان دار مدیریت جهادی می داند.

به همین دلیل هم اعلام انصراف او با چنین ادبیاتی که کوچکترین نزدیکی به شخصیت سیاسی و اجرایی اش نداشت خبر از این می داد که این اعلام انصراف بیش از آنکه اعلام انصراف باشد، راه میان بری برای اعلام تغییر رویکردش از یک مدیرحامی جریان اصلاحات به یک مدیر جهادی است تا شاید سبب تقویت حمایت ها از خود به عنوان گزینه شهرداری تهران در گام دوم انقلاب باشد.

چرا که به دنبال طرح نامش به عنوان گزینه بیست و دومین شهردار پایتخت او هیچ اشاره ای به عدم تمایلش در این عرصه نکرده و برعکس به جد مشغول رایزنی رای رسیدن به سکان داری بهشت است.

مازیار حسینی که جز مدیران شهری جریان اصلاحات محسوب می شود و در گعده اصلاحات نیز رفت و آمدهایی داشته است با روی کار آمدن محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران رفته رفته به حلقه یاران نزدیک او پیوست و حالا سودای حضور در عرصه شهرداری با رویکرد یک مدیر جهادی و انقلابی را دارد.

مازیار حسینی کیست ؟


مازیار حسینی؛ متولد 1349 در تهران دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی سازه و زلزله است. حسینی که این روزها از حمایت همه جانبه محمدباقر قالیباف برای رسیدن به کرسی شهرداری تهران بهره می برد از 1388 تا 1394 سمت معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشت. در واقع برخی طرح های عمرانی از جمله خدمات او در این مقطع بوده است. در بازخوانی این طرح های عمرانی عموما اشتباهات رویکردی و عملکردی شهر محسوب می شوند، ایرادات اساسی در ورود و خروجی های اتوبان امام علی و تحمیل ترافیک سنگین به بازوی شرقی شهر تهران از طریق این اتوبان، نمایشی بودن پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس آن هم در ایام خشکسالی کشور و هزینه گزافی که برای تامین آب این دریاچه می شود یا تونل نیاش که از نظر موقعیت مکانی و جایابی محل انتقاد متخصصان حوزه شهری است از انتقاداتی اساسی است که رزومه حسینی را به عنوان یک مدیر عمرانی زیر سوال می برد و به مردی با عملکرد پروژه های نمایشی محکوم می کند.

منتقدان حسینی بر این باورند که بسیاری طرح های او در زمان حضورش در شهرداری تهران نه تنها اثرگذار نبوده بلکه مشکلات را نیز دو چندان کرده است. برای مثال پل صدر که تاثیری بر ترافیک تهران ندارد.

پروژه طبقاتی پل صدر با هدف بهبود تردد و کاهش بار ترافیک منطقه شمال و شمال شرق تهران احداث شد، این درحالی است که اگر روزانه به ویژه در زمان اوج ترافیک گذری به محدوده اتوبان و پل صدر داشته باشید، با حجم بالای خودرو و ترافیک سنگین در این دو مسیر(پل طبقاتی) مواجه خواهید شد که نشانه ناکارآمدی پروژه در تحقق هدف اصلی آن که همانا کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد خودروها در این مسیر بوده است. 1300 میلیارد تومان از پول مردم برای ساخت این پل به عنوان یکی گرانترین پروژه های شهری، بدون هیچ توجیه علمی هزینه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها