کد خبر: 507227
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۸:۵۸:۴۱
| |

تعداد قربانیان سیل بی سابقه در چین به 63 تن رسید

در پی بارش سنگین باران و جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان «هه نان» در مرکز چین، تا کنون 63 نفر جان باخته و 5 نفر دیگر مفقود شدند.

تعداد قربانیان سیل بی سابقه در چین به 63 تن رسید
کد خبر: 507227
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۸:۵۸:۴۱

اعتمادآنلاین| تاسیسات زیربنایی بسیاری از جمله آب، برق، راه ها و مخابرات در استان «هه نان» چین تخریب شده است.

به گزارش ایرنا از چاینا دیلی، به دلیل حجم بالای سیلاب تیم های امدادرسانی از مناطق مختلف چین عازم این استان سیل زده شده اند.

اداره توزیع برق شهر «جنگ جوئو» مرکز استان هه نان برای تامین مداوم برق شهروندان تیم هایی را برای تعمیر و احیای تاسیسات برق این شهر اعزام کرده است.

همچنین به غیر از 32 دکل مخابراتی که بر اثر سیلاب به شدت تخریب شده، 2280 دکل مخابراتی دوباره به کار گرفته شده و مخابرات در بخش های عمده شهر جنگ جوئو با مشکل خاصی روبرو نیست.

مردم نواحی جنوبی چین هرساله به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد در ماه های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تجربه باران های سیل آسا و سیلاب را همراه با خسارات جانی و مالی دارند.

شدیدترین بلایای طبیعی چند دهه گذشته، جاری شدن سیل در نواحی جنوبی چین در سال 1998 میلادی است که نزدیک به چهار هزار نفر کشته شدند.

سال 2018 نیز بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در مناطق مختلف چین صدها نفر جان خود را از دست دادند.

در سال 2014 هم بر اثر بارش باران های شدید و وقوع توفان «سولیک» در استان «سیچوان» این کشور که منجر به رانش زمین نیز شد، حدود 300 نفر کشته و مفقود شدند و 520 هزار خانه تخریب شد.

توفان «یوساگی» نیز در همین سال در جنوب چین حداقل 25 کشته بر جای گذاشت و باعث بروز اختلال شدید در سیستم حمل و نقل و سرگردان شدن دهها هزار مسافر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها