حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران درگذشت

 حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، بامداد یکشنبه سوم مرداد در 86 سالگی در شهر واشنگتن درگذشت. در پروژه تاریخ شفاهی ایران با 134 نفر از بازیگران و ناظران سیاست ایران از آغاز قرن چهاردهم تا انقلاب اسلامی مصاحبه شده است. این پروژه یکی از منابع مهم تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران درگذشت
کد خبر: 507235
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حبیب لاجوردی، بنیانگذار پروژه تاریخ شفاهی ایران در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، بامداد یکشنبه سوم مرداد در شهر واشنگتن درگذشت.

به گزارش انتخاب، لاجوردی بعد از اتمام تحصیلات و اخذ درجه دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد در سال 1342 به ایران بازگشت و به عنوان یکی از مدیران گروه صنعتی بهشهر، که پیشه خانوادگی او بود، مشغول به کار شد.

حبیب لاجوردی در سال 1348 با مشارکت هیئت علمی دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد، مرکز ایرانی مطالعات مدیریت در تهران را تأسیس کرد و در همان مرکز به تدریس مشغول بود.

حبیب لاجوردی بعد از بازگشت به آمریکا، پروژه تاریخ شفاهی ایران را در دانشگاه هاروارد بنیان گذاشت که در آن با 134 نفر از بازیگران و ناظران سیاست ایران از آغاز قرن چهاردهم تا انقلاب اسلامی مصاحبه شد.

پروژه تاریخ شفاهی ایران، در مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، یکی از منابع مهم تاریخ معاصر ایران است.

حبیب لاجوردی هنگام مرگ 86 سال داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها