کد خبر: 507254
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رهبر کره‌شمالی به دنبال تغییر تکیه‌کلام جوانان کشورش است

پیرو رفتارهای عجیب و غریب کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، او طی سخنان اخیرش که در رسانه‌های این کشور منتشر شد به جوانان کره‌شمالی دستور داد تمام واژه‌های بیگانه را از گفتارشان حذف کرده و دیگر از آنها استفاده نکنند.

رهبر کره‌شمالی به دنبال تغییر تکیه‌کلام جوانان کشورش است
کد خبر: 507254
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رهبر کره‌شمالی با حمله شدیداللحن به جوانان کشورش به آنها دستور داد در گفت‌وگوهای خود از گویش و واژه‌های پالایش‌شده کره‌شمالی استفاده کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پیرو رفتارهای عجیب و غریب کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، او طی سخنان اخیرش که در رسانه‌های این کشور منتشر شد به جوانان کره‌شمالی دستور داد تمام واژه‌های بیگانه را از گفتارشان حذف کرده و دیگر از آنها استفاده نکنند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت، کیم جونگ اون قصد دارد برخی از واژه‌ها را حذف و واژه‌های دیگری را جانشین آنها کند و به طور مصداقی به برخی از کلمات هم اشاره کرده است.

یک روزنامه کره‌شمالی هم در توجیه سخنان کیم تاکید کرد: نباید این اشتباهات فرهنگی و‌‌ ایدئولوژیک را که می‌توانند تهدیدی برای کشور محسوب شوند و خطر آنها بیشتر از دشمنان مسلح است نادیده گرفت.

در بخش دیگری از گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال با اشاره به شرایط مردم کره‌شمالی آمده است: بر اساس قوانین تعدیل‌شده در این کشور، مشاهده سریال‌های تلویزیونی کره‌جنوبی 15 سال زندان برای فرد خاطی به همراه خواهد داشت. هر کسی هم که اقدام به پخش این سریال‌ها کند سرنوشتی جز اعدام نخواهد داشت.

دولت کیم جونگ اون در حال پالایش گویش عامیانه جامعه به ویژه جوانان است و از طرفی مساله مد، موسیقی و حتی نوع آرایش موی سر را هم در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها