«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مردان سهم بیشتری در تغیرات اقلیمی دارند

مردان در تغییرات اقلیمی که یکی از نگرانی‌های جهان به شمار می‌رود نقش بیشتری دارند.

مردان سهم بیشتری در تغیرات اقلیمی دارند
کد خبر: 507273
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مردان در تغییرات اقلیمی که یکی از نگرانی‌های جهان به شمار می‌رود نقش بیشتری دارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس تحقیق منتشرشده در نشریه دانشگاه ییل آمریکا، مردان بیشتر از زنان پول خود را خرج کالاها و خدماتی می‌کنند که منجر به تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شوند.

به گفته محققان، مردان با مصرف بیشتر انواع گوشت و نیز سوخت این مشکل را تشدید می‌کنند.

طبق این تحقیق که به مدت 2 سال روی میزان هزینه‌‌های زنان و مردان بابت کالاها و خدمات مختلف انجام شد، زنان بیشتر پول خود را صرف تزیین منزل، خرید لباس و بهداشت می‌کنند و در مقابل مردان اکثر پول خود را صرف سوخت، خودرو، فست‌فود، الکل و دخانیات می‌کنند.

محققان با تحلیل داده‌های دولت سوئد در رابطه با عادت‌های هزینه‌کرد خانواده‌ها، مردان و زنان مجرد در سال 2012 به این نتیجه رسیدند که مردان مجرد سوئدی بیش از 2 درصد از پول خود را بیشتر از زنان مجرد خرج می‌کنند، اما آنها کالاهایی می‌خرند که برای محیط‌زیست زیان‌بارتر است.

به عنوان مثال مردان مجرد در مقایسه با زنان مجرد پول خود را 16 درصد بیشتر خرج خرید کالاهایی کرده‌اند که منجر به ایجاد گازهای گلخانه‌ای می‌‌شود.

همچنین 70 درصد از مردان پول خود را صرف خرید موادی مانند سوخت خودرو کرده‌اند که به شدت بر گرمایش زمین تاثیر می‌گذارد.

این اختلاف جنسیتی در مورد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها هم صدق می‌کند، به طوری که مردان بیشتر از زنان گوشت خریداری کرده و زنان بیشتر از مردان به مصرف لبنیات گرایش داشته‌اند.

مولفان این تحقیق پیشنهاد کردند می‌توان با تغییر روش‌های غذایی و گرایش به خوراکی‌های گیاهی و انتخاب قطار به جای هواپیما و خودرو در سفرها حداقل 36 درصد در تولید دی‌اکسید کربن کاهش ایجاد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها