ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری:

بحران امروز جامعه ما نا امیدی و یاس است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با تاکید بر اهمیت آموزش مهارت‌های خوب زیستن به دانش آموزان گفت: مهارتی مثل "امید" به ظاهر بدیهی می‌آید اما واقعیت این است که بحران امروز جامعه ما ناامیدی و یاس است که متاسفانه به نسل جوان سرایت می‌کند و مشکلاتی را به وجود می‌آورد و موضوعی است که باید درست به آن پرداخت.

بحران امروز جامعه ما نا امیدی و یاس است
کد خبر: 507348
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۲:۴۹:۴۸

اعتمادآنلاین| معصومه ابتکار در نشست حضوری با وزیر آموزش پرورش برای رونمایی از دوره های مجازی مهارتهای "خوب زیستن"، با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های خوب زیستن به دانش آموزان، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما به فقدان مهارت‌هایی نظیر تاب آوری لازم در برابر مشکلات، تفکر خلاق، مهارت‌های ارتباطی باز می‌گردد و همه این مهارت‌ها عملا برای یک دانش آموز افق گشایی را ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، ابتکار با بیان اینکه باید روی مهارت امید کار کرد، افزود: باید روی این مهارت که با انتخاب خوب و رویکرد عزت مندانه توسط جوانان دنبال می‌شود، کار کرد تا کمک حال زندگی آنها باشد.

وی ادامه داد: این کار بسیار ارزشمندی بود. این مهارت‌ها عملا یک افق گشایی در رفتار و ارتباط دانش آموز با جامعه و آینده‌ای که طی می‌کند و برای رشد و اعتلای فردی، خانوادگی و اجتماعی دانش آموز ایجاد می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با اشاره به اهمیت آموزش مداوم مهارت‌های خوب زیستن در طول زندگی، گفت: همیشه نیاز به آموختن و کسب و تمرین این مهارت‌ها وجود دارد که هرچه از سن کمتر این مهارت‌ها آموزش داده شود اثرگذاری اش بیشتر خواهد بود. ما توانستیم با وزارت آموزش و پرورش تعاملی در این زمینه داشته باشیم. از جمله این تعاملات رویداد مهم "گفتگوی بین نسلی" بود که زمینه برقراری ارتباط موثر با نسل جوان را فراهم کرد و در بسیاری از مدارس اجرایی شد و امیدوارم این برنامه‌های مهم مهارتی استمرار یابد و دولت آینده به این مسائل توجه داشته باشد.

ابتکار، وزارت آموزش و پرورش را از جمله هم‌پیمانان معاونت امور زنان در بحث تحقق عدالت جنسیتی دانست و تصریح کرد: انصافا اقدامات ارزشمندی برای تحقق مصوبه ستاد ملی زن و خانواده و دولت که تکلیف قانون برنامه ششم بود انجام گرفته است. توانستیم از موضوعاتی مثل کودکان و دختران بازمانده از تحصیل گرفته تا موضوع کیفیت آموزشها و یا مهارت‌هایی نظیر مهارت‌های ارتباطی و خوب زیستن و... با وزارت آموزش و پرورش تعامل داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با این معاونت در زمینه تقویت نهاد خانواده، تحقق عدالت جنسیتی و مهارت‌های خوب زیستن، مهارهای یاد شده را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم مراحل تعالی را در جامعه طی کنیم باید از مهارت‌های به ظاهر ساده و بدیهی نظیر مهارت‌های زندگی و خوب زیستن شروع کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها